ההבדלים בעמדות כלפי הפלות בקרב הציבור הדתי והחילוני,קובץ ראשון הינו העבודה,קובץ שני הינו השאלון שהועבר לאוכלוסיה על מנת לבדוק את ההבדלים בין עמדות כלפי הפלות בקרב הציבור הדתי לעומת הציבור החילוני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1544
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

המחלקה לקרימינולוגיה.
ההבדלים בעמדות כלפי הפלות בקרב הציבור הדתי והחילוני.
עבודה המוגשת במסגרת הקורס מבוא לפסיכולוגיה.
תאריך הגשה : 23/09/07
                                                       תוכן עניינים.
עמוד 3: מבוא
עמוד4-5: סקירת ספרות על נושא ההפלות.
עמוד 6-7:מחקר על נושא ההפלות עמוד 8:ביבליוגרפיה.
                           מבוא .
מטרת עבודה זו היא לסקור את הספרות, הן מהפן הרפואי והן מהפן הדתי, כלפי הפלות יזומות וטבעיות.
למרות ריבוי המחקרים בנושא, עדין נמשכת המחלוקת סביב נושא ההפלות.
יש המסכימים עם האישה המפילה את עוברה, ויש המביעים תרעומת על כך.
יתרה מכך, קיימות מדינות בעולם, אשר ההפלה נחשבת כעבירה על החוק, ואישה המבצעת הפלה יזומה , צפויה אף להיענש על כך. פרופ' שרלין, ש', ציגלר,א'(1985).
במדינת ישראל כמו מרבית מדינות בעולם, ההפלה היא נושא שעדין נתונה במחלוקת וקיימים בגינה ויכוחים לא מעטים. השאלות הסובבות לא תמיד ניתנות לתשובה חד משמעית , כגון :             ממתי עובר נחשב ליצור חי ?
            האם הפלה יזומה נחשבת לרצח ?
למרות שקיימים מחקרים הסובבים סביב שאלות הללו, עדין הדעות  והתשובות עליהן אינן חד משמעויות, ואף ניתן לפרשן גם בתשובות זהות. על כן, המחסום הקיים בנוגע לשאלות הללו קיים ולא ניתן לגישור הסכמתי בין כל הדעות.
מאידך , לגבי ההפלות הטבעיות  המחקרים נוטים לומר כי נשים הנכללות בקבוצה זו לוקות בתחלואה פסיכיאטרית יותר מנשים בקבוצת ההפלות היזומות.
בהפלות טבעיות נוטות נשים המפילות לחוש כי קיים כישלון אישי,וכי קיימת פגיעה בתכנון  היילודה ובתכנון מבנה המשפחה.  במרבית המקרים תחושת חוסר ביטחון לגבי פוריותן בעתיד מלווה כל תכנון הנפגע מההפלות. פרופ' שרלין, ש', ציגלר,א'(1985).
כאשר בוחנים את העמדות בקרב חתך אוכלוסיות שונות כגון חילוני מול חתך דתי בנוגע להפלות יזומות , כל ציבור נוטה לפרש את הנושא באופן שונה ואף לתרגם אותו לפי אמונות וערכים הקיימים בקרבם, מה שהופך את נושא ההפלות היזומות לנושא רגיש, ונתון למחלוקת חד משמעית.