עבודה מסכמת ניהול אינטגרטיבי מורחב

תקציר העבודה

בית ספר למינהל עסקים מטלה אישית מודול: ניהול אינטגרטיבי 2261
מוגש במסגרת דרישות הקורס : כחלק מהדרישות לתואר מוסמך במנהל עסקים- MBA יוני 2007
תקציר מנהלים רשת מלונות בין לאומית מנהלת 10 בתי מלון בישראל בפריסה גאוגרפית רחבה  בישראל.
הניהול בחברה כולל ניהול הרמת הרשת – ניהול על ,וניהול של בתי המלון – ניהול מקומי. מבנה הניהול מורכב מניהול קו וניהול מטריציוני על פי פונקציות ניהוליות ממצאי עבודה זו מראים כי לחברה מספר בעיות מרכזיות בשלושה תחומים עיקריים:
בתחום ההתנהגות האירגונית- סגנון הניהול , התרבות האירגונית ותהליכי קבלת ההחלטות נמצאים בתהליך של שינוי אך אינם מוטמעים לאורך ולרוחב החברה באופן שיביא לשיפור משמעותי בביצועים. בתחום השיווק- החברה אינה עושה שימוש מספיק ביתרונות המותג ואינה מטמיעה את ערכי המותג הבינלאומי בהתאמה למדיניות השיווקית של התאגיד העולמי – חברת האם של המותג ומנהלת מלונות המותג בעולם. מצב זה משפיע לרעה על התודעה בקרב הלקוחות ביחס למותג.
בתחום התפעול – החברה לא מביאה לידי ביטוי ויישום מלא את כלי ניתוח הביצועים התפעוליים והמדדים הקיימים, ופרקטיקות מיטביות שמיושמות במלונות אחרים של המותג בעולם לא תמיד נלמדות ומיושמות במלונות הרשת בארץ. סיכום ההמלצות להנהלת החברה :
המשך קיום תהליכי השינוי התרבות האירגונית והעמקת ערכי השינוי, תוך חיזוק התאמה והקשר לערכים ולפילוסופיות הניהול של מלונות בין לאומית בעולם, על מנת למנף את יתרון הבינלאומיות בתחום זה.
על החברה לייעל את תהליכי קבלת ההחלטות ע"י יישום של שימוש בכלי ניהול וכלים תומכי החלטה בשימוש בין לאומית העולמית, על מנת לצמצם את השונות הקיימת כיום ולשפר את אחידות התהליכים. הנהלת החברה חייבת לקצר את זמני ההחלטות  הקיימים כיום ולמנוע את הסירבול המיותר הקיים.
מערך התפעול בחברה מהווה חלק דומיננטי בביצועי החברה ויש צורך להעמיק ולהטמיע כלי אבחון פתרון בעיות , שימוש במדדים אחידים, כלי תכנון מקצועיים, על מנת להעלות את רמת הבקרה על הביצועים ולאפשר קבלת החלטות ניהוליות מבוססות יותר.
השיווק צריך לקדם את ערכי המותג העולמי בקרב לקוחות החברה תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות לפלחי השוק בהם החברה פועלת. החברה צריכה להדגיש את ההבדלים בין מותג בין לאומית לבין מותגים או רשתות מלונות ישראליות אחרות שאינן ממש מותג ובודאי לא מותג גלובלי.
תוכן ענינים תקציר מנהלים   2
מבוא  5
תאור האירגון 5
ניתוח גורמי הסביבה והשפעתם על הארגון (P.E.S.T.E.L. )-  מצורף כניספח  7
חלק א' 8
1 . הסיגנון הניהולי באירגון 8
סגנונות הניהול באירגון 11
2 .                              תהליכי קבלת החלטות  12
3 .                              התרבות האירגונית ברוג'מנס ישראל  14
שיווק  16
פלחי השוק בהם פועל האירגון הינם:. 16
1 .1 –.. אסטרטגיית כיסוי שוק:. 17
תיפעול  19
רוג'מנס ישראל – אירגון לומד. 21
אינטגרציה בין היבטי ההתנהגות האירגונית, השיווק והתפעול  23
חלק ב' 24
משימה 1א'- דו"ח הערכת התפעול והביצועים והמצב הפיננסי של סרצ'אלון בע"מ. 24
נתונים נבחרים מתחזית המאזן ל 31/12/2006. 24
יחסי פיננסיים:.
5 נתונים נבחרים מדו"ח רווח והפסד.(הדו"ח המפורט מצורף בנספחים) 27
יחסי רווחיות:. 27
משימה
1 ב' 28
ההבדלים עיקריים בין חשבונאות ניהולית תפעולית – פנימית, לחשבונאות פיננסית – לצרכים חיצוניים. 28
צרכי המשתמשים והשימושים בחשבונאות הניהולית והפיננסית. 29
ההבדלים בין החשבונאות הניהולית לחשבונאות הפיננסית- פירוט והרחבה. 29
משימה 2 א' 31
הנחות יסוד לתכנון 2007 :. 31
מידע נדרש לצורך הגדלת המכירות וההכנסות מעמלות:. 31
משימה 2 ב' 33
חלק ג' 35
כלכלה. 35
השפעת הכרזת אופק על הביקוש וההיצע:. 35
המצב בשוק הנפט ללא השפעת המשקיעים:. 35
עתיד שוק המניות ושוק הנפט ביחס לדברי Jeff Currie מחברת GS:. 36
שוק הנפט כשוק משוכלל:. 36
סטטיסטיקה  38
ביבליוגרפיה  40 נספחים   41