העבודה בוחנת באמצעות 3 יצירות שונות כיצד באה לידי ביטוי הבדידות בילדות בספרות הילדים וכן דרכי התמודדות עם הבדידות כפי שבאות לידי ביטוי ביצירות ציון העבודה:90

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6944
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר היצירות בהן בחרנו לעסוק בעבודה לצורך ניתוח והפעלה ביבליותרפית הנן:
1. "לו היה לי קרנף"- נורית אלטוביה (ראה נספח 1).
2. "שפה סודית" – עדנה קרמר (ראה נספח
2 )
3 . "הענן" – מרים ילן-שטקליס (ראה נספח 3).
היצירות נבחרו על בסיס תמאטי כאשר הנושא הוא "בדידות ילדים". באמצעות יצירות אלו אנו נבחן כיצד באה לידי ביטוי הבדידות בילדות בספרות הילדים, נבחן סוגי בדידות שונים וכן דרכי התמודדות שונות עם הבדידות כפי שבאות לידי ביטוי ביצירות.
שיקולים בבחירת הנושא "בדידות ילדים"
1 . אוניברסאליות- הן בדידות בכלל והן בדידות ילדים מהווים נושאים אוניברסאליים עמם מתמודד כל אדם באשר הוא ללא קשר לדת, תרבות, גזע ומין. כל אדם חווה בנקודה מסוימת בחייו תחושת בדידות היכולה להמשך זמן מועט או רב.
כמובן שההגדרה לבדידות מגוונת ומשתנה בין האנשים השונים והתרבויות השונות וכן משתנות דרכי ההתמודדות עמה, אך חווית הבדידות היא חוויה המוכרת לכל בני האדם.
2. נושא הקרוב ללבם של ילדים ולקוח מחיי היום יום שלהם- אחת המשימות החשובות ביותר בגיל הילדות, אם לא החשובה ביותר, היא הסוציאליזציה (חברות). עם המעבר מהיכרות עם המעגל המשפחתי בלבד אל הגן, על הילד להשתלב ולהתחבר עם בני קבוצת השווים. זוהי משימה מורכבת שכלל אינה מובנת מאליו, שכן כל ילד מגיע לגן מרקע שונה (משפחתי, גנטי, סוציו-אקונומי), עם מיומנויות שונות (קוגניטיביות, רגשיות). משתנים אלו, ורבים נוספים הם אלו שיקבעו אם בסופו של דבר הילד יתקבל בחברה או יישאר דחוי ובודד. מכיוון שבגיל הילדות קבוצת השווים היא קבוצת ההתייחסות המרכזית של הילד ורוב זמנו ופעילותו מוקדשים לקבוצה זו, חוויה של דחייה מהקבוצה תשפיע על הילד ותעסיק אותו רבות ותגרום לו לתחושת בדידות. ילדים רבים חווים דחייה זאת ואת הבדידות שנלווית לה והנושא מעסיק אותם רבות.
בדידות מסוג שונה שהילד יכול לחוות היא בדידות כתוצאה מהתנתקות מההורים. בגיל הילדות הילד מתנתק בהדרגה מהקשר הסימביוטי  עם האם, מעגל ההיכרות שלו שבעבר כלל את המשפחה הקרובה בלבד, כולל כעת גם את בני קבוצת השווים. אט אט הילד רוכש לו יותר מיומנויות (חברתיות, קוגניטיביות, מוטוריות) ועם זה הולכת וגודלת עצמאותו ונפרדותו מהוריו.
לעתים קרובות, את תחושת העצמאות ההולכת וגוברת מלווה גם תחושת בדידות, הילד חש באובדן של הקשר הקרוב עם האם וכמהה מצד אחד לחזור ולהתאחד עמה ומצד שני רוצה להמשיך והחזיק בעצמאותו ההולכת וגודלת. תהליך זה, הידוע גם בשם "ספרציה אינדיווידואציה" מלווה בתחושת בדידות רבה של הילד.
3. הזדהות- מכיוון שמדובר בנושא הקרוב  ללבם של ילדים והמעסיק אותם רבות מתאפשרת בנקל הזדהות עם יצירות בנושא זה שכן הילד יכול לראות את עצמו ביצירה,  לדמיין את עצמו באותה הסיטואציה ולחוש את אותם הרגשות שחש גיבור היצירה.