הנדסת אנוש בתיירות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

מצגת בהנדסת אנוש החברה אודותיה בחרנו לחקור "אמסלם טורס"-החברה מתמחה בתחום הנסיעות העסקיות והינה מהמובילות בתחום זה בישראל. החברה מעסיקה למעלה מ-400 עובדים בישראל ובחו"ל.
לחברה פריסה ארצית,מטה החברה וסניפה הראשי נמצא בטבריה עליו ממוקדת עבודתנו. מרכז הזמנות ותפעול פועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, את המרכז מפעילים מערך של סוכני נסיעות ומחלקות תומכות פרט למחלקת ה24 שעות קיימות משרות נוספות אשר משך המשמרת שלהם היא 8 שעות עבודה.
המשרה אותה בחרנו לחקור היא משרת סוכן הנסיעות משך המשמרת כמו כן 8 שעות עבודה מהשעה 16:00-24:00 .
תיאור תפקיד: הגעה לעמדה בשעה 16:00 קבלת פניות לא מוגבלת דרך המחשב והטלפון משך טיפול פניית שיחה ראשונית עורכת בממוצע כ-10 דקות.
 העבודה אינטנסיבית מול מסך המחשב והמדפסת הדורשת תכנון, ארגון, שליטה וניהול, תוך הקפדה על הכרת צרכי הלקוח.
רב המשמרת מתקיימת במצב ישיבה ודורשת קשר מתמיד עם מסך המחשב והטלפון ולכן לא מאפשרת לקום  מהעמדה.
. הרמת משקלים כבדים: בחקר עבודתנו העובד אינו מרים משקלים בכלל מדובר בעבודה פקידותית (עבודה עדינה)
2 .
עיצוב תחנת העבודה: מול מסך מחשב וטלפון תוך זוויות קבועות בין המרפק לגוף 20ס"מ (רוב העבודה היא הקלדה במחשב.) תחנת העבודה אינה בנויה היא ניתנת להזזה  אך כיוון שמדובר בשטח צפוף לא ניתן לכוון או להזיז את העמדה השולחן הוא קבוע והגודל והגובה לא ניתנים לשינוי.
העבודה מתאימה לא רק לעובד אחד אלה לכל עובד שרכש מיומנות והכשרה מתאימה. העבודה דורשת דיוק רב. מדובר בהקלדת הזמנה תוך דיוק של פרטי הנוסעים והגדרת הסטאטוס שלו בטיסה,הזמנת ארוחות ומקומות ישיבה על פי בקשת הלקוח,הקפדה על תאריכי טיסה הלוך ושוב או לחילופין טיסות הכרוכות בעצירת ביניים ותאריכי שהות מדויקים של בתי מלון,איות קפדני של פרטי כרטיסי אשראי. העבודה מתבצעת אך ורק בישיבה מצגת בת 14
שקופיות