אטרקציות-ימית 2000

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2039
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן ענייניים:
מבוא                                            עמ'
3 פרופיל האטרקציה                     עמ' 4-5
מוצר תיירותי                              עמ'
6 ניהול ותכנון                                עמ' 7-8
PAST                                         עמ' 9-10 ביבליוגרפיה                               עמ' 11
נספחים                                       מבוא:
בעבודה זו בחרתי להתמקד ב"ימית ספארק המים של ישראל בחולון"  אטרקציה זו משויכת לאטרקציות  הקשורות לפארק מים, בבעלות עיריית חולון-החברה לבידור ובילוי חולון בע"מ.
תחילה נבין מהי אטרקציה: אטרקציה הינו  אתר קבוע אשר מאפשר נגישות לכל אדם ללא שמירת מקום/ כרטוס מראש, מהווה מטרה ראשונית לביקור במקום מסוים. אין הגדרה ברורה ומוחלטת לכל סוגי האטרקציות יחד , ישנם מס' סוגי אטרקציות: תיירותית, טבעית, תרבותית וייחודית.
אטרקציה-דבר מרתק ביותר, מושך, מלהיב או קוסם ביותר אשר בזכותו מגיעים מבקרים על מנת לחוות את החוויה שלא ניתן לממשה במקום אחר.
מניע וגורם משיכה עיקרי ליציאת תיירים מביתם, אטרקציה הינה מקום בלוי הכולל בתוכו הנאה, שעשוע, עניין וחינוך.  ענף מסועף ומורכב בתוך תעשיית התיירות אך מהווה את לב  תעשיית התיירות "הלב הפועם" בתעשייה. .
Middleton (1994)   טוען שאטרקציה תיירותית " כמשאב קבוע אשר נשלט ומנוהל לצורכי הנאה, שעשוע, בידור וחינוך, של הציבור המבקר".  Yale (1998) טוען שאטרקציה הינו מושג רחב שכולל בתוכו: אתרים, מוזיאוניים ופארקים.
כל אטרקציה בפני עצמה, יכולה להיות בבעלות פרטית, ציבורית וע"י עמותות שונות.
ניתן לגבות תשלום בכניסה וניתן שלא, אין חוקי ברזל .
פיתוח אטרקציה נועד למימוש "פנטזייה"  של קהל המבקרים ועמידה בשביעות רצון מהשירותיים המוצעים  באתר.
ישנם מס' מאפיינים:עונתיות,פוליטי, תרומה, סכנה, קרבה.