מרוקו-מבוא לתיירות

מוסד לימוד
מקצוע ,
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1787
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

  תוכן ענינים:
מטרת העבודה ומבוא 3
רקע –4
דפוסי הביקוש ליעד …5
היצע ביעד 6-8
ניתוח SWOT –9
סיכום, מסקנות והערות –.10 בבליוגרפיה –…11
נספחים מטרת העבודה- עבודה זו מטרתה היא לנתח יעד תיירותי על פי זיהוי התהליכים הפעילים במנגנון ההיצע והביקוש לתיירות, תוך שימוש בתיאוריות ומודלים מעולם הנסיעות והתיירות.
מבוא- מרוקו הממלכה המערבית שבירתה רבת יעד תיירותי הולך ומתפתח.
היא שוכנת בפאה הצפון מערבית של יבשת אפריקה, מעבר למייצר גיברלטר מדרום לספרד. מרוקו מדינה מרכזית בעלת משאבים עשירים, שימשה מאז ומתמיד כמדינת מעבר ומסחר לסוחרים ממדינות שונות. בשנת 1956 הוכרזה כמדינה עצמאית ואחיזתה של צרפת בה נחלשה.
בעבודה זאת נתמקד בעיר מרקש אשר נוסדה בשנת 1062, אוכלוסיה מונה למעלה משלוש מליון נפש,  היא העיר היפה והמרתקת במרוקו, היא מלאת צבעים חמים אווירה חושנית, מוקפת בחורשות דקלים ומקושטת בגנים ציבוריים. ניצבת בתפר שבין הרי האטלס למדבר סהרה.
אווירה מיוחדת המושכת עליה את אוהבי המדבר והרומנטיקה של המזרח. מרקש מורכבת בהשפעות שונות במוזיקה ולבוש ופרצופיה השונים בעקבות משטרי החסות השונים שהיו אליה כגון צרפת, ספרד ובריטניה שהשאירו חותמם מהעולם המערבי.
מרקש נחשבת למרכז הסחר בין אפריקה לערי החוף באוקיינוס האטלנטי.
היא מכונה כ"פנינת הדרום", מדינה- גרעינה העתיק של העיר תופסת את חלקה המזרחי של מרקש מוקפת חומה ובה שערים מפוארים שנשתמרו היטב, במרכזה כיכר השוק הגדולה "גאמעה אל פנה" (אסופת במתים) ובחלקה הדרום מזרחי- החלק היהודי, ממערב לעיר רובע חדש בסגנון אירופאי. העיר מציעה שווקים מדהימים, מופעי רחוב, מלונות מפוארים, קזינו, צבעים, טעמים וריחות הייחודים רק לה- הפונים לכל סוגי התיירים השונים. מגמת התיירות במרוקו מתגברת ועולה ובשנת 2007 נרשם גידול של 38% בטיסות הבין לאומיות שנחתו בנמל התעופה של העיר לעומת יולי 2006. מרקש נחשבת ליעד מספר אחד על התיירים במרוקו.
העיר דואגת לשמור על תנאים מודרניים בשילוב עם היסטוריה ייחודית רק לה,  היא נחשבת כיעד מלא הזדמנויות ואפשרויות המעורר עניין רב.