מבוא לשירותים תומכים-משאבי אנוש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1467
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
עמוד 1 מבוא
עמוד 2 .משאבי אנוש עמוד 3 .ניתוח עיסוק עמוד 4 .גיוס עובדים עמוד 5 .מיון עמוד 6 ..סיכום עמוד 7 ..ביבליוגרפיה עמוד 8 ..נספחים מבוא:
הירידה בחשיבותם של עסקים עתירי ההון המסורתיים ועלייה בחשיבותם של עסקים עתירי ידע, משקפת את העלייה בחשיבותו של ההון האנושי וההבנה כי האדם הוא המשאב היקר והחשוב ביותר למערכת. התפיסה המודרנית מתייחסת אל המשאב האנושי כאל נכס שיש להשקיע בו בכדי לשבח אותו, לשם כך נותר הצורך בניהול מקצועי ואיכותי של משאבי אנוש.
כל החברות הגדולות היום וכן ארגונים מקצועיים למיניהם בנויים על תכנון וגיוס של עובדים על מנת לאתר עובדים מתאימים למשרות שונות ומגוונות.
על מנת לבחור את המועמדים המתאימים למשרה הנתונה יש צורך בתכנון גיוס וכן מיון שיאפשר לבחור את המועמדים אותם נרצה להעסיק באותו ארגון משאבי אנוש:
ע"פ Foot & Hook, 2005 זהו "תחום המתייחס לעיסוק בכוח האדם כחלק חשוב בהתנהגות ארגונים, וכוללת מגוון רחב של פעילויות ונושאים".
התפקידים במשאבי האנוש:
גיוס ומיון, הדרכה ופיתוח, תכנון משאבי אנוש, עריכת הסכמי העסקה, תגמול עובדים ושכר, התמודדות עם תלונות, ייעוץ לעובדים, פיטורין.
תכנון משאבי אנוש:
ע"פ Cascio,
1 997 "זהו ניסיון לנבא עבור הארגון דרישות עסקיות עתידיות ולהתאים דרישות משאבי אנוש הנגזרות מתנאים משתנים אלו".
* ניתוח סביבה חיצונית ע"פ DELTA:
* ניתוח סביבה פנימית-    המשרה המתבקשת היא:
עבודה במשרה מלאה עם משמרות, עבודה בסביבה ממוחשבת- הכרה בתוכנת office, ידיעת השפות עברית ואנגלית ברמה גבוהה ושפה נוספת יתרון, ניסיון קודם יתרון, יכוטלת עבודה תחת לחץ, אחריות וכן הופעה ייצוגית.
ניתוח עיסוק:
ע"פ Foot & Hook, 2005 זוהי "טכניקה לאיסוף מידע המהווה תמיכה באסטרטגיה של תכנון משאבי אנוש ע"י מסירת המידע הדרוש לניתוח ותכנון".
בניתוח העיסוק ישנם שני מרכיבים חשובים שהם:
תיאור העיסוק-   מפרט העיסוק-   המטרות לניתוח העיסוק:
מיון והצבת עובדים-   הערכת עובדים-   הדרכה והשתלמויות-   שיפור שיטות ותהליכי עבודה-    תכנון מסלולי קריירה-     השוואת שכר.
שיטות לניתוח עיסוק:
  גיוס עובדים:
  מטרות הגיוס:
גיוס פנימי-   גיוס חיצוני-     סיכום:
משאבי אנוש הנו תחום המתייחס לעיסוק בכוח האדם וחלק חשוב בהתנהגות ארגונים שאחד התפקידים החשובים בו הוא גיוס ומיון אפקטיבי.
נעשה ניתוח לעיסוק בו נדרש לגייס עובד, לאחר מכן כל השיטות לגיוס ונעשה שימוש בגיוס חיצוני ובו פנייה לעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" על מנת לפרסם מודעה בנושא "פקידות קבלה במלון דן ת"א".
בשלב הבא נעשה מיון על מנת לאתר עובדים פוטנציאליים למשרה הנדרש באמצעות ריאיון אישי ולאחר מכן קורס, שאם המועמד עבר הוא גם התקבל, שכן נבחר המועמד בעל הכישורים המתאימים והיעילים באותה מידה ביבליוגרפיה:

1 . Foot,M & Hook,C. Introducing Human Resource Management. Harlow: Pearson Education.
2. Cascio, 1997 Applied Psychology In Human Resource Management.
3. Torrington, D & Hall, L 2002. Human Resource Management.
4. Marchington, M. & Wilkinson,A (2005). Human Resource Management at work.
5.
שניידר,ב. ובואן,ד (1996), שירות מנצח בשוק תחרותי.
6. אילנה אורנר (1993) משאבי אנוש.