האם המשבר הכלכלי העולמי הנוכחי יפגע בסחר הבינלאומי החופשי?

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 1946
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר * האם לדעתך המשבר הכלכלי העולמי הנוכחי יפגע בסחר הבינלאומי החופשי?
לדעתי, המשבר הכלכלי העולמי בהחלט משפיע על הסחר הבינלאומי החופשי בטווח זמן הקרוב – שנה עד השנתיים הקרובות, אך בטווח זמן הארוך המשבר לא ישפיע על נושא זה, לא ישנה סדרי עולם כלכליים ואף יאפשר הזדמנויות כלכליות.
מן הצד האחד של המתרס עומד המשבר הכלכלי החריף שהוצג, הקריסה של מוסדות פיננסיים בולטים, הידרדרות ענף הנדל"ן, התערערות איתנותו של ענף הבנקאות העולמי והחולשות שנגלו בנטילת הסיכונים ואכזריות השווקים הפיננסיים, כמו כן הדרישה למוצרים ציבוריים והגנה על אינטרס האזרח הפשוט בידי הממשל. כל זאת מובילים לחשיבה כי הסחר הבינלאומי החופשי יכול להיפגע באופן אנוש והפרוטקציוניזם יחזור לשלוט בכיפה.
מנגד, עומדת התלות המסיבית בסחר הבינלאומי על יתרונותיו – יצירת אופטימיזציה וניצול חוזקות מקומיות לסינרגיה בין כלכלות (ראה עקומת התמורה) . אמון הציבור בתקן הכסף הינו מוחלט ואין בנמצא שיטה שונה. המדיניות הממשלתית השלטת הינה ביסוס הכלכלה וסיוע ע"י הזרמת כספים והורדת ריביות כך שעושה רושם כי הרוח נושבת לתקופה בה השוק             הפיננסי – כלכלי אמנם חופשי אך מקבל מעין "דחיפה" ציבורית – ממשלתית אשר בלעדיה כלל המערכת הזו הייתה קורסת.
מתוך רעיון ושיטתיות מתממשת זו עולה טענתי כי הסחר אמנם יפגע בטווח הזמן הקרוב בשל הטלטלה, אולם, זהו אך טבעי , ובטווח הארוך השוק ילמד, יתפתח, יתחזק מן המשבר הנוכחי ויצא לדרך וצמיחה מחודשת וטובה יותר.
העבודה ללא מקורות וביבליוגרפיה