פרו"ס בנושא לימודים מתוקשבים באמצעות האינטרנט

תקציר העבודה

עבודה זו עוסקת ומציגה את פניה השונים של השאלה מהי האפקטיביות של למידה מתוקשבת מרחוק. בעבודה זו מנוסחת שאלת המחקר המדעית ומוצגת שיטת המחקר שתענה על השאלה.
העבודה מתבססת על 4 מקורות אקדמיים מהשנים האחרונות.
ממ"ן 13 – פרו"ס (נושא 3) א.      סילברסטון (1996) יוצא מנקודת מוצא שבה הבית ממלא תפקיד חברתי חשוב בחברה הבורגנית והקפיטליסטית. בתפיסתו נחשב הבית כמגן ערכי התרבות וכחלופה ערכית לעולם שבחוץ וכתוצאה מכך הוא היה בעבר מנותק לחלוטין מהמרחב הציבורי.                                                                                 סילברסטון טוען שכיום הדברים אינם כך כיוון שטכנולוגיות התקשורת מחברות בין הספירה הביתית (המנותקת בעבר) לבין הספירה הציבורית, כאשר סדר היום הציבורי נכנס הביתה ומאפשר דיון פוליטי על ענייני היום בין דיירי הבית, וגם הדיון הציבורי משתנה כיוון שגם הוא מקבל נושאים מהספירה הביתית ומתעסק בהם. לעומת סילברסטון, תפיסת עולמם של גאמפרט ודרוקר (1992) הפוכה לחלוטין והיא גורסת שאמצעי התקשורת הביתיים יוצרים אשליה בלבד של קשר בין האדם לחברה. לטענתם אמצעי התקשורת הביתיים דווקא מנתקים את האדם מהחברה כאשר הם מבססים זאת על בחינת מקרה ספציפי לבחינת ההבדלים בין קניות בשוק לבין קניות בערוץ הקניות.
הם מציינים כי מהשוק הפתוח, המסורתי, עולים מסרים של פלורליזם וספונטניות המלווה בחוויה חושית של קולות, מראות וריחות שונים. הציבוריות היא חלק בלתי נפרד מהשוק מעצם מיקומו במרכזי הערים וגם מכך שיש בו קולות רבים, אי-סדר, פתיחות ומפגש עם אנשים שאיננו מכירים ושונים מאיתנו. השוק אף משדר משמעות פוליטית מעצם כך שמושמעות בו דעות שונות ומגוונות ומעצם המו"מ של קנייה ומכירה שהוא בעצם פוליטיקה לכל דבר. גאמפרט ודרוקר טוענים שבעת הקנייה בשוק הצרכן מתנסה בחוויה דומה לזו של השתתפות בדיון פוליטי. לעומת זאת, הקניות בערוץ הקניות הן המשכו של תהליך שהחל עם המעבר לקניות בקניונים וברשתות גדולות, המאופיין בניתוק הקשר בין המוכר לקונה כאשר היחסים בין נציגי הבעלים (המוכרים) לקונים מתוכננים ונשלטים מראש. הקנייה דרך הטלוויזיה דוחפת את הצרכנים להעדיף עוד יותר פרטיות וניתוק מכיוון שערוץ קניות טלוויזיוני מאפשר לאנשים לדמיין מגע חברתי וזאת בשל אופיו האינטראקטיבי, אך מגע זה בטוח ונשלט יותר מדי כאשר הוא גם נעשה במקום פרטי, סטרילי, נקי ומסודר כלומר, מקום המשדר סגירות בניגוד מוחלט לפתיחות המאפיינת את השוק.              בעוד סילברסטון מגיע למסקנה כי  טכנולוגיות התקשורת ממלאות את  שני צרכים              האינטגרטיביים הבאים: חיזוק הקשר בתוך המשפחה – הקשרים בין דרי הבית מבוססים בין              היתר על שימוש במדיה וכן על טקסים משפחתיים שבמרכזם אמצעי תקשורת, אלו מביאים לליכוד –