ניהול מערכות מידע - אבטחה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7645
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר מנהלים העבודה סוקרת את מצב אבטחת המידע במערכות המחשב הן במערכות המחשב הרגילות המוכרות לכולנו שהן מחשב PC הנייח אשר נמצא בכל בית ובית והמחשב הנייד, האינטרנט כמקור לחדירה ולקיחת מידע הכי גדול אשר קיים כיום בחוץ וטרנד חדש שנכנס ורבים מתחילים להשתמש בו – GPS אשר מכיל מידע רב לגבינו המשתמשים בו ואשר נמצא כיום בפלאפונים וברכבים. חברות רבות מנסות למצוא פתרונות רבים לפריצות במערכות המידע שלהם ובכך לשמר את המידע הרבה שיש להם על הלקוחות שלהם ומוציאות כספים רבים על כך.
במסגרת העבודה תיבחן השאלה האם בעידן בו המחשבים כיום נמצאים בכל מקום ומשמשים אותנו כמעט לכל פעולה שאנחנו עושים בחיים האלו למעט הליכה ברחוב שגם שם יכול להיות את מרכיב המחשב בין עם משחק בפלאפון או GPS המכוון אותנו למקומות שונים, או לפטופ המחובר לרשת אלחוטית של השכנים באזור. עצם היותנו מחוברים לעולם בו כל דבר ניתן לפריצה של האקר, מעמיד בספק רב תא השאלה האם המידע יכול להיות מאובטח אי פעם.
תוכן עניינים

1 .         מבוא. 3
2 .         חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. 4
3 .         מה זה אבטחת מידע ?. 4
3 .1           יודעים עלינו הכול. 5
3 .2           אז איפה ניתן "לשלוף" עלינו מידע ?. 6
3 .2.1                מחשב בבית. 6
3 .2.2                מחשב ברכב. 6
3 .2.3                רשתות אלחוטיות ואינטרנט. 7
4 .         תוכניות לעתיד. 8
5.         סיכום. 9
6 .         ביבליוגרפיה. 10 7.         נספחים. 11
7.1           חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. 11
7.2          Microsoft Online Privacy Statement 13

1 .         מבוא
האם באמת זה נכון ? האם העולם הגיע למצב בו כל דבר שאנחנו רוצים לעשות נמצא תחת עין צופה של מישהו ? האם החוק, יסוד כבוד האדם וחירותו, נהיה חוק בגדר המלצה וכל אחד שרוצה אוכף אותו ללא מעורבות של גורמים ממשלתיים ?
העולם בו אנו חיים מורכב מאוד ומתפתח בקצב מסחרר. הטכנולוגיה אשר מקיפה אותנו עצומה ומורכבת ביותר כמו מחשב אישי, טלפון, מכשיר סלולארי, GPS, אינטרנט בבית, אינטרנט אלחוטי ועוד הרבה אפיקים וטכנולוגיות אשר משתמשים בהם בטכנולוגיה מתקדמת ביותר אשר מכילה מידע שימושי ורלוונטי ביותר לחיי היום יום שלנו. כל הטכנולוגיות עובדות בצורה ממוחשבת ונגישות ממקומות שונים ומשונים. כל משתמש פרטי ובמיוחד ארגונים גדולים, מחזיקים מידע בין אם לגבי החיים האישים ובין אם לגבי הארגון, מידע חשוב ואישי כאשר הדאגה הראשונה שלהם הינה לגבי אופן אבטחת המידע ונעילת הגישה אליו לגבי אנשים / גורמים אשר לא צריכים לראות זאת.
נושא אבטחת המידע בכלל, ועצם שמירת המידע שלנו מפני כל גורם אחר בפרט, הינו נושא אשר מעסיק כמעט כל אדם וארגון במדינת ישראל ובעולם כולו. להיות במצב בו אנו מנסים לשמור על המידע שלנו, את המחשב שלנו, את הטכנולוגיות החדשות והסודיות אשר אנו מפתחים, ואל מצליחים לשמור בשום דרך, מאפיל רבות ומעלה את השאלה העיקרית לנו הצרכנים והאנשים הפרטיים האם אי פעם המידע שלנו יהיה מאובטח ופרטי ולא יהיה נגיש לכולם ?
בעבודת מחקר זו, אביא את סוגיית אבטחת המידע לשאלה האם נוכל אי פעם לאבטח מידע כלשהו בכל אחד ממוצרי הטכנולוגיה אשר משמשים אותנו כיום בחיי היום יום אשר בימינו אלו תופסת תאוצה רבה בעולם ובארץ כאשר אנסה להביא את הסוגיה האם אי פעם נוכל לאבטח את המידע בצורה כלשהי על מנת שנוכל להגן על האנשים הקטנים.