פרס סמינריון במוסר ועסקים באוניברסיטה פתוחה בנושא האחריות המוסרית של תעשיית הטבק כלפי לקוחותיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5715
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

אחריותה המוסרית של תעשיית הטבק כלפי לקוחותיה תוכן עניינים                                                               מבוא                                                                                  פרק 1 תעשיית הטבק
1 .1  הסטוריה, נזקי העישון ומבנה התעשייה                             
1 .2  הפרחת המיתוס של עסקים בלא מוסר                              פרק 2 ריסון חצוני
2 .1 ריסון חיצוני של תעשיית הטבק                                       
2 .2  מגבלות הריסון הממשלתי                                           
2 .3 הפרחת המיתוס העסקים כמשחק                                  פרק 3 עקרונות המוסר
3 .1 עקרון התועלתנות                                                      
3 .2 עקרון חובות וזכויות                                                   
3 .3 עקרון הצדק המתקן                                                   
3 .4 עקרון צדק מחלק                                                        פרק 4 דיון ומסקנות
4 .1. אחריות מוסרית של אדם ושל ארגון                         ן4.2. מודל קבלת החלטות לפי גישת בעלי עניין                   
4 .3 מיתוס עסקים כרווח                                                  
4 .4 סיכום העבודה                                                           ביבליוגרפיה                                                                  מבוא
העבודה תעסוק באחריות המוסרית של תעשיית הטבק כלפי לקוחותיה.
הדילמה המוסרית שאדון בה היא שחברות הטבק משווקות ומפרסמות ביודעין מוצר מסוכן בריאותית שגורם לעשרות סוגים של מחלות ומוות כתוצאה מעישון בקרב אוכלוסייה, וכל זאת כדי להפיק רווחים . תעשיית הטבק פועלת בצורה אינטנסיבית לשם הסתרת העובדות האלו מהציבור בשני מישורים :פרסום שבו לא מוצגת הבעיה הבריאותית ומאבק מתמשך נגד הרשויות,הממשלות והארגונים המתנגדים לתופעת העישון.תעשיית הטבק מנסה להתנער מאחריות זו וממשיכה להרוג אנשים. בעבודה אבחן אילו מהם באים לידי ביטוי בענף תעשייתי זה אדון בהרחבה באחריותה המוסרית של תעשיית הטבק כלפי לקוחותיה. האם על החברות המייצרות סיגריות ליידע את לקוחותיהן בנוגע לסיכונים הבריאותיים הצפויים מעישון סיגריות? האם על תעשיית הטבק להסתפק בהשענות על החוק, או שמא עליה להתנהג מעבר לגישה זו ולנקוט בגישת הדאגה הראויה או גישת התועלת החברתיות?
בעבודה יכללו סקירות עובדתיות על תעשיית הטבק ,ובמקביל ייושמו סעיפי הביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה בהקשר לתעשיית הטבק. יוצגו אמצעי הריסון החיצוני שנקטו הרשויות על תעשיית הטבק כדי לטפל בדילמה ואת המגבלות של הרגולציה החיצונית .בהמשך ייושמו עקרונות המוסר ואמצעי הריסון הפנימי על התעשייה .לבסוף אדון בדילמה הנוגעת לאחריות המוסרית של תעשיית הטבק ויצרניה,שהיא האם על תעשיית הטבק להוסיף ולמכור מוצרים מזיקים  הגורמים למחלות קשות ולמיתות, או להפסיק מלעשות זאת?
ובמידה והתעשייה תעשה זאת, במקום לגרום למוות ללקוחות, היא תוביל למותה שלה, היא עלולה לפגום ברווחיותה ואף להיפלט ולצאת ממשחק העסקים. כמו כן, אדון בדילמה בעזרת מודל האחריות המוסרית של אדם וארגון ובעזרת מודל בעלי עניין .
נתונים על העבודה בוצעה ע'י סטודנט לתואר ראשון בניהול בקורס מוסר ועסקים ציון העבודה 92
מקורות: 5 אקדמיים מאושרים באנגלית משנת
2 004 ואילך             6 מאתרי אינטרנט הקשורים לנושא העבודה
1 5 עמודים