פרה סמינריון בניהול הפרסום בנושא מגדר ופרסומות או'פ

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2828
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

עבודת פרה- סמינריון בקורס: ניהול הפרסום 10344
נושא : מגדר ופרסומות תוכן עניינים
נושא                                                                                           עמוד
1 .מבוא                                                                                          2                                                                                      
1 .1 הצגת הבעיה המחקרית                                                              2
1 .2 השערת המחקר                                                                        2
1 .3 שיטות וגישות המחקר                                                                 2
2 .
ניתוח נושא העבודה
2 .1 מגדר וסטריאוטיפים מיניים                                                          
3
2 .2 אמצעי תקשורת והבנייה חברתית                                                  
3
2 .3
דרכי הצגה של גברים ונשים בפרסומות                                           4
2 .3.1 עיסוק                                                                                     4
 2.3.2 עירום                                                                                    5
2 .3.3 גודל יחסי                                                                                5
2 .4
יחסי הפרופורציה בפרסומות בין גברים ונשים                                 5
2 .5 שוני בסביבה/ תפאורה בה פועלים גברים ונשים                              
6
2 .6 פרסום מוצרים ע"י גברים ונשים                                                    7
2 .7 איך משכנעים גברים ונשים?                                                         8
3 .
מסקנות ודיון                                                                               10
4 . ביביליוגרפיה                                                                              11

1 . מבוא

1 .1
הצגת הבעיה המחקרית פרסום הנו אחד מגורמי החברות שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית.
מי מאתנו אינו פותח את יומו בהאזנה לחדשות הבוקר, ממשיך אותו בקריאת עיתון ומסיים אותו מול מסך הטלוויזיה. הפרסום משפיע על תפיסות עולמנו לגבי המציאות והחברה בה אנו חיים.
אחד מן התהליכים הוא יצירת דימויי נשים וגברים בפרסום. האם תהליך זה הינו אמצעי או מטרה? האם המפרסם יוצר תרבות או מתאים עצמו לתרבות, לרצונות ולצרכים של הצרכנים?
בעבודה זו בחרתי לדון ולנתח את הנושא- " מגדר ופרסומות" , ואתמקד בשאלה:האם פרסום העושה שימוש בסטריאוטיפים ומסרים מיניים , משפיע על ערכים מיניים בחברה.

1 .2
השערת המחקר מסרים וסטריאוטיפיים מגדריים בפרסום משפיעים על  ערכים  סטריאוטיפיים בחברה ( קשר חיובי ) משתנה בלתי תלוי- רמת ההופעה של סטריאוטיפים מגדריים בפרסומות משתנה תלוי- ערכים הסטריאוטיפים בחברה
1 .3
שיטות וגישות המחקר שיטת המחקר בה השתמשתי בעבודה זו, היא בצוע של מחקר איכותי באמצעות סקירה ספרותית של מאמרים מבוקרים, בין לאומיים העוסקים בנושא מגדר ופרסומות.
העבודה מתמקדת בהצגת והשוואת תכנים מממצאי מחקרים שונים , שבדקו וניתחו פרסומות בהם מופיעים גברים ונשים .
נתונים על העבודה פרה סמינריון שהוגש ע'י סטודנט לתואר 1  בקורס נהול הפרסום
1 0344 באו'פ ציון על העבודה:92
העבודה בעלת 6 מקורות(מאמרים אקדמיים מאושרים ) משנים 2004 ואילך אורך העבודה : 11 ע'מ