יחסי ציבור- לכרמל צזרחי

תקציר העבודה

מחקרים מראים כי בכל יום נחשף הציבור לכ- 3,000 מסרים פרסומיים. כדי לייחד את המוצר שלנו- ובכך למשוך לקוחות- אנו חייבים למתג את המוצר. יחד עם זאת למותג לבדו אין יכולת תחרותית כמו בעבר,ואין לו יתרון תחרותי בר קיימא. חברות מעתיקות, מחדשות ומוסיפות כל הזמן. בכדי להשאיר יתרון תחרותי, עלינו לדאוג גם לבעלי העניין.
ולכן יחד עם מותג עלינו לבנות תוכנית יחסי ציבור להבדיל מקמפיין פרסום.
מודל ויטקטון (1991), מסביר כי בעבר מטרת החברה הייתה על מקסום רווחים, והיום המטרה היא תדמית. מקסום הרווחים צריך להגיע דרך יתרון תחרותי, ויתרון התחרותי מושג דרך התדמית הארגונית המושגת בהשקה בבעלי העניין שהם: שיתופי פעולה אסטרטגים, עובדים, מדיה ותרומה לקהילה. הרבה יותר ארגונים תורמים לסביבה משקיעים בעובדים, יש להם קוד אתי, עובדים עם ספקים בצורה טובה, ואז מושג תדמית חיובית על החברה. חשיבה על התדמית החברתית של החברה, גם פנימה וגם החוצה זהו תפקיד יחסי הציבור. ולצורך זה עלינו לבחור ולנקוט באסטרטגיה שתוביל את חברת כרמל ותייחד אותה מכל היקבים בארץ ואף בחו"ל. באסטרטגיה תמיד נשאל מי אנחנו? יחד עם מותג יש נושא של ערכים הגורמים לעובדים להתנהג בצורה טובה יותר, איכותית יותר ורווחית יותר.  ולכן דרוש לנו שינוי אסטרטגי הדורש השקעה ביחסי ציבור דרך תמהיל התקשורת.
היום אנו צריכים את יחסי הציבור כדי לדעת מה הציבור חושב על החברה.  מדוע שהצרכן יקנה דווקא את יינות (וכל מוצרי) יקבי כרמל? ישנם עשרות יקבים המציעים יינות טובים גם הם. מה ייחד את היקב? האם בציבור ישנה תדמית כל שהיא ליקבי כרמל? האם החברה ידועה בדאגה לעובדיה? לסביבה? האם החברה ידועה כתורמת לעמותות כל שהם? קוטלר וארמסטרונג (1994), מגדירים את יחסי הציבור בצורה זו:  "יחסי ציבור היא תפיסה רחבה יותר מתפיסת השיווק, הכוללת בתוכה את הפומביות  תפקידם של יחסי הציבור להשיג פומביות אוהדת" .
בכך עוסק תחום יחסי הציבור, והקמפיין שאנו נבנה לחברה. קמפיין יחסי הציבור יבנה ע"פ מודל RACE Research  – מחקר, Action – פעולה, Communication – תקשורת ו Evaluation – הערכה.
בבניית תוכנית יחסי הציבור לחברת כרמל, ניעזר במודלים שונים כגון: מודל הגלגל של ברנשטיין, מודל תכנון התקשורת ומודל הערכה של WATSON .
תוכן העניינים:
א.     מבוא
עמוד 4
ב.     ענף היין כללי      יקבי כרמל עמודים 5-7
עמוד 5
עמודים 6-7
ג.       בעלי עניין מטריצת עוצמה/דינאמיות מטריצת עוצמה/עניין עמודים 8-9
עמוד 8
עמוד 9
ד.      מטרות הקמפיין עמודים 10-11
ה.     יעדים ודרכי פעולה                                                                        עמודים 12-14
ו.       תוכנית תקשורת עמודים 15-16
ז.       מדדים לאפקטיביות עמודים 17-18
ח.     סיכום עמוד 19
ט.     ביבליוגרפיה עמוד 20 נספחים:
הודעה לתקשורת              עמוד 22