חוזה העבודה האישי - סיום יחסי עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3930
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

נושא העבודה : חוזה העבודה האישי – סיום יחסי עבודה כותבת העבודה : בעלת תואר ראשון BA במדעי החברה : פסיכולוגיה וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.
מילות מפתח : עבודה, חוק, אבטלה, פיטורים, חוזה, דינים, חוק, עובד, מעביד נכתבה במסגרת קורס :
דיני עבודה מס' עמודים :  13
מס' מקורות :  5
שנת פרסום : 2007
תוכן עניינים
פרק א' : מבוא   פרק ב' : סיום חוזה העבודה האישי        מבוא    חוזה לתקופה קצובה      הגדרת חוזה העבודה      סיום חוזה העבודה        פיצוי על הפרת חוזה העבודה      חוזה לתקופה בלתי קצובה         הגדרת חוזה העבודה      סיום חוזה העבודה        סיכום   פרק ג' : מתן הודעה מוקדמת      מבוא    רקע      מטרת ההודעה המוקדמת ומעמדה המשפטי         סיכום   פרק ד' : המגבלות על הפיטורים  מבוא    רציות אכיפת חוזה העבודה והנורמה employment at will (EAW)          עיקרון תום הלב            דוגמאות לחוקי עבודה המגבילים פיטורים           סיכום   פרק ה' : סיכול חוזה העבודה     מבוא    הקדמה מחלת העובד כסיכול      סגר , המונע כניסה לישראל        סגירת המפעל וקשיים כלכליים   סיכום   פרק ו'  :סיכום ומסקנות אישיות רשימה ביבליוגרפית       תקציר יחסי העבודה יכולים להסתיים, על פי רוב, על ידי שני גורמים : העובד והמעביד. שני אלה, מקיימים ביניהם אינטראקציה מתמשכת לאורך כל תקופת ההתקשרות ביניהם, המוסדרת ע"י חוזה העבודה. חוזה העבודה יכול להיות לתקופה קצרה ואז הוא קרוי "חוזה לתקופה קצובה" או שחוזה העבודה יכול להיות לתקופה בלתי מוגדרת מראש ואז הוא קרוי "חוזה לתקופה בלתי קצובה".(פרק ב'). כאשר באים לידי סיום יחסי העבודה, ישנה דרך בסיסית שהיא גם זכות וגם חובה עבוד העובד והמעביד ויסודה טבוע בחוק "הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות התשס"א-2001"  עליו אפרט בפרק ג'.
בבא העת , כאשר באים יחסי העבודה לקיצם, יש לבחון האם סיום יחסים אלה נעשה בגדר הראוי : מחד גיסא, מעביד לא יכול לפטר עובד ללא סיבה מוצדקת ומאידך גיסא, עובד לא יכול להתפטר באותו היום וללכת . קיימים מספר כללי יסוד המהווים מגבלות על יכולת המעביד לפטר ללא הצדקה. מהן המגבלות בחוק הבאות להוות כחוקי מגן על העובדים העומדים בפני פיטורים ? מתי מותר ומתי אסור לפטר ? על נושא זה אדון בהרחבה בפרק ד'.
אך קיימים מקרים בהם לעובד ו/או למעביד אין שליטה על המתרחש ובעל כורחם נאלצים יחסי העבודה לבוא לידי סיום. תחת כותרת הנושא של "סיכול חוזה העבודה" אדון בשאלה מהם מקרים אלה ? מה משמעותם ונגזרותם כלפי העובד מצד אחד וכלפי המעביד מצד שני ?  מתי זה מוצדק ומתי זה לא מוצדק ? על נושא זה אדון בפרק ה'.  פרק ו' מוקדש לדיון ולמסקנות אישיות בהם אתמצת ואסכם את הנאמר בעבודה זו , אשר כולי תקווה שתהיה מרתקת לקורא כפי שהייתה לי.