סמנריון עיוני על בני נוער להורים חוזרים בתשובה והפיכתם לנוער מנותק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4633
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –3
פרק 1: יחסים בין מתבגרים להוריהם -…
4-5
פרק 2: תופעת הנוער המנותק …6-7
פרק 3: תופעת החזרה בתשובה –…10-8
פרק 4: הקשר בין נוער להורים שחוזרים בתשובה לבין נוער מנותק            4.1: תיאורית החברות והקשרה לחזרה בתשובה -…11-14
           4.2: הגורמים המובילים בני נוער אלו להיות נוער מנותק 15-17
סיכום -..18
ביבליוגרפיה -…19-20 מבוא
עבודה זו תדון במתבגרים להורים שחוזרים בתשובה, וכיצד תופעה זו משפיעה עליהם בדרך הפיכתם לנוער מנותק.
הגעתי לנושא זה ע"י קריאת מאמר בו נכתב: " העיתונות מדווחת לאחרונה על תופעה יחסית חדשה בירושלים של עשרות רבות של בני נוער שנפלטו לרחוב אחרי שהוריהם חזרו בתשובה. חלק מהם גורשו ע"י ההורים, אבל רובם בחרו לברוח מהבית.." (ידיעות 21.11.97, בתוך נבו,
1 999, עמ' 64), דבר שהביא אותי לקריאת הכתבה (בנספחים) ולסקרנות לגבי הנושא, ומכאן לרצון לקרוא ולחקור את הנושא יותר לעומק.
בעבודה, הקדמתי לעסוק ביחסי מתבגרים והורים, יחסים הכרוכים בשינויים וקשיים, הן במתבגר עצמו והן ביחסיו עם ההורים. קשיים אלה, המתווספים לקושי במעבר מחברה חילונית לדתית, מקשים עוד יותר על הסתגלותו של המתבגר.
המשכתי בסקירת תופעת הנוער המנותק, תוך הגדרתו; דיון קצר בגורמים, בסימנים, בהתנהגויות ובתוצאות של הסיכון; ולסיום, התמקדתי בנוער דתי חרדי בסיכון.
בפרק שלישי דנתי בחזרה בתשובה, תוך הסבר התופעה והסיבות שהביאו אליה.
ולבסוף, בפרק האחרון, עשיתי סגירת מעגל וקשרתי בין נוער להורים שחוזרים בתשובה לבין נוער מנותק באמצעות שני תתי פרקים. תת פרק אחד מקשר ע"י תיאורית החברות והקשרה לתופעת החזרה בתשובה, שמהווה פן אחד בקושי של מתבגרים להורים שחוזרים בתשובה, ותת פרק נוסף עוסק בקשיים נוספים של מתבגרים להורים שחוזרים בתשובה. קשיים אלו עלולים לגרור את בני הנוער האלו (להורים חוזרים בתשובה) להיהפך לנוער מנותק.
העבודה בפונט אריאל 14