שינוי והתערבות בארגונים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10859
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי-החברה החוג ללימודי עבודה תשס"ז עבודה מסכמת:
שינוי והתערבות בארגונים אחידות בנושא השירות רשת בתי הקפה – "café café"   מגישות:

1 .
תאור הקונטקסט הארגוני רשת "café café" נוסדה בשנת 2001, עם הקמתו של הסניף הראשון בכיכר מסריק ומונה היום שמונה-עשר סניפים הפרוסים ברחבי גוש דן וכן סניף ראשון בסופיה בולגריה.  רשת "cafe cafe" מגדירה עצמה כרשת "בתי קפה בוטיק", עם אווירה פריזאית, אשר מתיימרת לבדל עצמה מרשתות בתי הקפה האחרות ע"י הענקת חווית שירות מלאה ללקוח, באווירה ביתית, אופנתית ואירופאית. התפריט מוגדר  כתפריט עשיר הנותן מענה לכל שעות היום וממוצב בין מסעדה לבית קפה.
בתחילת הקמתה של הרשת, ייחודה היה בבחירת המיקומים של סניפיה בכיכרות פסטורליות ובמיקומים אסטרטגיים נוספים, לדוגמה: הצטלבות בין שני רחובות הומי אדם, אזורי בילוי ואזורי עסקים. לאחרונה רואה רשת "cafe cafe" כניסה לקניונים כמיקום אסטרטגי נוסף. בכל אחד  מהסניפים, ישנה רגישות למאפייני הקהל אותו הוא משרת והדבר בא לידי ביטוי במגוון המנות ואף במחיר השונים במעט מסניף לסניף. כיום, הרשת רואה עצמה מגיעה לפריסה ארצית ומכפילה את כמות סניפיה בפרק הזמן של שנת
2 007-2008 ומתמקדת בחיפוש מיקומים נוספים באזורים כגון: טבריה, באר-שבע, ירושלים ועוד.  רשת בשיטת הזכיינות:
שני סניפי הרשת המובילים, הינם בבעלותו של בעלי רשת "café cafe", רונן נימני, וממוקמים בכיכר המדינה, כאשר שאר הסניפים פועלים בשיטת הזכיינות. המרכז לקידום זכיינות מיסודו של המרכז לטיפוח יזמות (מט"י) ירושלים, מגדיר את שיטת ה"זכיינות" כדלקמן:
"זכיינות היא שיטת מסחר, לפיה חברה מזכה מאפשרת לאדם פרטי או לחברה אחרת, תמורת תשלום, להשתמש במותג שבבעלותה ובמוניטין שצברה, למכירת מוצרים ושירותים.
הסכם זכיינות בדרך כלל מנוסח בחוזה שבין שני הצדדים- מזכה וזכיין. בחוזה מסודרות זכויותיו של הזכיין להשתמש במותג, הכפופות לעמידתו במחויבות כלפי המזכה, שהוא בעל הזכויות על המותג. בדרך כלל הסכם זה מלווה בסיוע בהקמת הסניף, הדרכת הצוות ועזרה נוספת מצד החברה המזכה. גם לאחר הקמת הסניף, החברה המזכה ממשיכה לגלות עניין בזכיין, לסייע בניהול ולפקח עליו. (הכנסת, מרכז מחקר ומידע, 2005). מערכות זכייניות הן אפיקי שיווק אנכיים ( Vertical Marketing Channels) הפועלים על בסיס חוזי. מערכות שיווק אנכיות מוגדרות ע"י החוקר קוטלר "כרשתות המנוהלות ניהול מקצועי, המתוכנתות תכנון ריכוזי והמכוונות מראש להשגת תפעול כלכלי והשפעת שוק מקסימאלית (פרידמן, 1988). …