מחקר על התנהגות נשים בחנויות בגדים- סקירה ספרותית, שיטה, דו"ח תצפית, ממצאים, נספחים שכוללים פרוטוקול ויומן שדה- עבודה !!!

תקציר העבודה

תוכן עניינים
סקירה ספרותית -2-3
שיטה -…4
דו"ח תצפית –.5-9
ממצאים –..10-11
ביבליוגרפיה –..12
נספחים- פרוטוקול+ יומן שדה –.13-21
סקירה ספרותית נושא המחקר: התנהגות נשים בחנויות בגדים. נושא זה בא לבדוק את ההתנהגות של נשים שונות- דתיות, חילוניות, צעירות ומבוגרות בחנויות הבגדים ובכך אנו נגיע לממצאים שיכילו בתוכם את ההתנהגויות השונות וסיבותיהן. אנו נבדוק את התופעה בחנות הבגדים הספרדית "זארה" מפני שהיא מתאימה לכל סוגי הנשים.
נושא זה מתקשר לפמיניזם, קפיטליזם ולחברה המערבית בכלל ואנו נציג זאת בסקירה זו.
הפמיניזם, שהתחיל כמהפכה חברתית, נדד בכמה כיוונים ונבלע בתוך סביבת התרבות הצרכנית וסביבת התקשורת העולמית, בלי להשאיר עקבות כמעט. תיוגים כמו "פמיניזם", "שוביניזם", "סקסיזם" נעשו נפוצים, אבל האופן שבו משתמשים בהם הופכת אותם לקלישאות (ליבס, 2000).
ניתן לראות בקולנוע, שבעולם המסודר על פי חוסר שוויון מיני העונג בהתבוננות פוצל בין פעיל/ זכר וסבילה/ נקבה. המבט הגברי המכריע מקרין את הפנטזיה שלו על גבי הגוף הנשי, המסוגנן בהתאם לכך. בתפקידן המסורתי, נשים הן בו בזמן מושא להתבוננות ומוצגות לראווה, כשהופעתן מקודדת כדי ליצור אימפקט חזותי ומיני חזק ועל כן ניתן לומר שמשתמעת מהן תכונה של אמורות-שיסתכלו-עליהן. אישה המוצגת כאובייקט מיני היא מוטיב מרכזי של חיזיון הראווה (מאלווי, 1975).
נשים וגברים גדלים כשאישיותם מעוצבת בצלמן של חוויות גבול שונות, עולמותיהם הפנימיים והחיצוניים מובנים ונחווים באופן אחר והם כרויים לסוגים שונים של התקשרויות עם העולם. חוויות מוקדמות נבדלות אלה ניצבות בבסיסה של תחושת העצמי של האישה כמי שקשורה לעולם …