JAPAN NET BANK-הבנק האינטרנטי הראשון

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4444
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

GLOBAL MBA Japan Net Bank קורס  : סוגיות אסטרטגיות בשיווק תמצית מנהלים The Japan Net Bank Ltd, נוסד באוקטובר 2000 כבנק היפני המקוון הראשון ללא סניפים פיזיים. חזון הבנק הדגיש כי  ששביעות-רצון הלקוחות צריכה להיות במוקד העסקים של JNB – לקוחותיו צריכים ליהנות מגישה נוחה לחשבונות, משערי ריבית תחרותיים, התאמה אישית והעברת מידע בטוחה ברשת.
הבנק התנהל בגישות שהיו שונות באופן דרסטי מאלה הנהוגות בבנקים מסורתיים וקיווה שבדרך זה יזכה לכבוש את שוק הבנקאות ביפן. ואומנם כחצי שנה לאחר השקתו כבר היו ל-JNB 130,000 חשבונות. יותר מ-40% מבין
1 30,000 לקוחות JNB היו בשנות השלושים לחייהם, 75% היו גברים.
 הבנק משך גברים צעירים מביני-אינטרנט שנהנו מהנוחות של בנקאות שלאחר שעות העבודה ועמלות נמוכות יותר מבנקים רגילים.
שירותי הבנק  ניתנו באמצעות הערוצים של אינטרנט קווי אינטרנט סלולארי, דואר, טלפון וכספומטים.
הבנק במתכונתו הנוכחית לא הצליח ליצור בידול משמעותי ביחס למתחריו. הבנק סיפק שירותיים  פיננסים בצורה דיגיטאלית שלא יצרה בידול משמעותי.
לכן על פי המלצתנו יש למצב את הבנק מחדש כבנק וירטואלי, המספק מגוון פתרונות לקהל לקוחותיה על מנת ליצור יתרון תחרותי ובידול משמעותי.  ,JNB צריך ליצור ללקוחותיו חווית גלישה, שתגרום להם לחוש כי בנק זה שונה מהאחרים – הוא שותף להרגשותיהם ומודע לצרכיהם ורצונותיהם וכן יש לו את היכולת לספק צרכים אלו בדרך מיוחדת. הרגשה זו תאפשר לבנק ליצור רכישה של שירותים וכלים פיננסים בדרך אימפולסיבית שתגדיל את לקוחותיו ורווחיו. JNB, צריך למתג עצמו תחת הסלוגן "Your Dreams – our Reality" מטרת הבנק להיות בנק האינטרנט המוביל ביפן בשלב הראשון ובשלב השני המוביל בכל העולם וכן להתמקם בין חמשת הבנקים הגדולים ביפן.
בטווח הקצר JNB, תתרכז בצעירי יפן: גילאי 18-
3 0, עם סקרנות ואהדה לטכנולוגיה. בטווח הארוך JNB תרחיב את קהלי היעד, בעיקר לקבוצות קהל פוטנציאליות: גילאים צעירים מאוד (עדיין פתוחים להרגלים חדשים), פלחי שוק המעודדים נוחות, מעריצים ושואפים ליישם- ואף להקדים פלטפורמות טכנולוגיות מהמערב. כמו כן הבנק יפתח קטגוריות ומחלקות גלובליות על מנת לספק פתרונות ושירותים ללקוחות גלובאליים ובינלאומיים.
חווית הגלישה תשולב בפנייה אישית, מנטורים, הסברה, הרצאות מומחים מהמערב, דיאלוג וירטואלי (צ'אט, צ'אט קולי).
סיכום מצב רקע
כללי ב-1997 החלה ממשלת יפן בדה-רגולציה של השוק הפיננסי – "Big Bang.
אחת התוצאות של רגולציה  זו הייתה מתן הרשאה לחברות לא-בנק להצטרף כשותפות משמעותיות ליוזמות פיננסיות. בין הבנקים החדשים שהופיעו כתוצאה מהרשאה זו, היו בנקים עם נוכחות של רק-אינטרנט.  The Japan Net Bank Ltd, נוסד באוקטובר 2000 כבנק היפני המקוון הראשון. בעלי המניות של הבנק היו :

ללא מקורות