הקשר בין הכשרתם התרבותית של מוצבים והצלחתם בתפקידם בארץ היעד

תקציר העבודה

הקשר בין הכשרתם התרבותית של מוצבים והצלחתם בתפקידם בארץ היעד עבודה סמינריונית ינואר 2009
תוכן העניינים
מבוא
מהי חברה רב לאומית מוצבים והצורך בהם הקשר בין הכשרתם התרבותית של מוצבים והצלחתם בתפקידם בארץ היעד דיון וסיכום ביבליוגרפיה (34 מקורות) מבוא
סקר עדכני של חברת Mercer Consulting  (2006, Mercer) בו השתתפו למעלה מ –
2 00 חברות גלובליות מובילות מצא שחברות בינלאומיות העלו את מספר ההצבות הבינלאומיות באופן משמעותי, אבל יעילות המדיניות שלהם בנושא שונה מחברה לחברה.
מהסקר של Mercer Consulting, המובילה העולמית בייעוץ בתחום משאבי אנוש ותחומים כלכליים משויכים, עולה כי 44% מהחברות הבינלאומיות מדווחות על עלייה במספר ההצבות הבינלאומיות במהלך השנתיים האחרונות. סקר הצבות בינלאומיות 2005/2006 של מרסר כולל מידע על ההתפתחויות האחרונות בפרקטיקות ומדיניות בתחום ניהול ניידות עובדים בקרב כ-200 חברות בעולם, מענפים שונים.
מהמחקר של מרסר עולה כי חברות בינלאומיות רבות מעבירות תכניות המסייעות לעובדים ולמשפחותיהם להסתגל למדינה המארחת. כ-72% ממשתתפות הסקר מעבירות לימודי שפות ו-60% מעבירות הכשרה בין-תרבותית.
אחד מיועציה הבכירים של החברה אומר: "אחת מהסיבות המרכזיות לכישלון משימות הצבה היא שהעובדים ומשפחותיהם לא מצליחים להסתגל לסביבה החדשה. חברות מתחילות להכיר בחשיבות הכשרה קודמת להצבה. השקעה בלימודי שפות והכשרה בין-תרבותית יכולה לשפר באופן משמעותי את סיכויי הצלחת ההצבה." שאלת המחקר בעבודה זאת היא " מהו הקשר בין ארץ המוצא של המוצבים והכשרתם התרבותית להצלחתם בתפקידם בארץ היעד?