תיירות כפרית - קיבוץ עין חרוד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4887
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

מבוא:
על פי פליישר (1993) ענף התיירות הכפרית נמצאת בתנופת פיתוח אדירה.המוצר שנקרא תיירות כפרית כולל בתוכו מרכיבים שונים: יחידות האירוח הכפרי למיניהן, שירותי מזון, פעילויות פנאי ונופש, שמורות טבע, גנים ופארקים, חופים ומתקני מים, חנויות שונות ושירותי  דרך. על פי Richard & Julia (1997) לא ניתן לפקפק בחשיבות התיירות הכפרית. כמעט 200 שנה, מאז התייר הראשון הגיע לאלפיים באירופה, לשממות של מערב אמריקה ולגבעות הבריטיות, אזורים כפריים משכו יותר ויותר מבקרים ובארצות רבות, התיירות הכפרית הפכה לאחת מצורות התיירות הפופולאריות ביותר.
על פי World Tourism Organization התיירות הכפרית העולמית גדלה בקצב של 6% לשנה, 2% מעל שיעור הצמיחה של כלל התיירות – 33% מעל צמיחת לתמ"ג הממוצע העולמי.
על פי אתר mkm-haifa.co.il ענף התיירות הכפרית מתפתח ובולט בתיירות הפנים, זוכה ליותר משליש מהלינות והפדיון מתוך מקומות אכסון אחרים. הסיבות לגידול בתיירות הכפרית הן > החיפוש אחר ייחודיות, פעילות והשתתפות אקטיבית, קירבה אל הטבע והמודעות לשמירה על איכות הסביבה. וכן השינויים שחלו בבסיס הכלכלי של הישובים הכפריים – ירידת ערכה של החקלאות שפגעה במיוחד ביישובי הפריפריה הכפריים ואי יכולתם לפתח תעשיה בשל ריחוקם מהעיר ותחבורה לא נוחה, אבל תכונות אלה מהוות יתרון כשמדובר בפעילות של פנאי ונופש – כי הם נעדרים מטרדי > רעש, צפיפות וזיהום.
 מטרת עבודה זו לדון בתיירות הכפרית ומאפייניה תוך התמקדות בתשתיות השונות הדרושות לתפקודה התקין. בנוסף עבודה זו תתמקד בתיירות כפרית באזור עמק בית שאן – חרוד ובפרט על קיבוץ מעין – חרוד בין הגלבוע לתבור. בחרתי באזור זה עקב אהבתי לנוף המדהים של העמק ומכיוון שתמיד רציתי לראות את הקיבוץ הזה.