אפקטיביות הפרסום והעדפת מותג אצל ילדים

תקציר העבודה

  אפקטיביות הפרסום והעדפת מותג אצל ילדים                                                                                            תוכן עניינים:
מבוא
עמ' 3
חלק א' – חלק תיאורטי עמ' 4
עובדות על שיווק ופרסום לילדים עמ' 4
עיבוד המידע הפרסומי בקרב ילדים עמ' 7
תפקיד המותג אצל ילדים עמ' 9
חלק ב' – המחקר עמ' 10 תוצאות המחקר עמ' 12
מסקנות המחקר עמ' 21
רשימה ביבליוגרפית עמ' 22
חלק ג' – נספחים עמ' 23
נספח א': שאלון עמ' 23
נספח ב': הפרסומות עמ' 24
נספח ג': ריכוז התשובות משאלונים עמ' 28
מבוא
למראית עין, ילדים יכולים נחשבים כתמימים, חסרי דעה. כל מה שנרכוש עבורם, לדוגמא אוכל, לבוש, משחקים- כל אלה יראו בעינם טוב, נחמד, מעניין ומרתק. אבל במחשבה שניה, ילדים הרבה יותר חכמים ונבונים ממה שאולי נראה לנו.  ישנם מצבים בהם הם ידעו בדיוק מה שהם ירצו. הם נחשבים צרכנים בדיוק כמו אנשים מבוגרים. ואם ככה, צריך ורצוי להפנות אליהם פרסומות. פרסומות שמדברות אך ורק אליהם, מפני שברגע שתיווצר אצלם העדפה לקניית מוצר מסויים ביכולתם להפעיל לחץ רב על הוריהם על מנת לגרום להם להשיג את מבוקשם.
בעבודה זו אנסה לעסוק בפרסום המופנה לילדים. האם פרסום כזה מפעיל אצלם מחשבה? האם הוא חודר לתודעתם? אנסה להיעזר החומר הנכתב על ילדים והתפתחותם הקוגניטיבית, על יכולות עיבוד המידע שלהם. בנוסף על הקשר בין פופולאריות המותג והעדפות הקנייה שלו בכלל ואצל ילדים בפרט.