מבוא לקולנוע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2148
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

עבודה יפה ציון 90 ממ"ן 13 להבין סרטים תשובה לשאלה 1
א.    אופי המוסיקה: מרגע פתיחת הסרט ועד קטע היציאה מהמעלית של תורנהיל ומזכירתו (אז המוסיקה מופסקת ונותת אפשרות לשמוע את המלל בין תורנהיל למזכירתו), ברור לנו שסרט זה הולך להיות סרט פעולה דרמתי – המוסיקה קצבית ורועמת וגם אם מנמיכים את הסאונד היא עדיין מעבירה מסר של דרמה ופעולה שעומדות להתרחש.יפה! יחסי המוסיקה עם התמונה:
הסאונד הינולא דיאגטי (המושג און סקרין ואוף סקרין רלוונטי רק אם מדובר בסאונד דיאגטי, ברגע שהסאונד אינו דיאגטי זה מיותר) OFF SCRINE – הדמויות לא שומעות את מוסיקת הרקע וגם לא רואים את מקורה – רק הצופה שומע.
תפקידה של המוסיקה בקטע זה:
המוסיקה גורמת לצופה להבין עוד לפני תחילתו של הסרט באיזה סרט מדובר – הסאונד האקסטרא דיאגטי שייך בעצם לעלילה ולסיפור ולא לדמויות בסרט שעדיין לא יודעות מה עומד לפניהם.
יש לציין שהסאונד סנכרוני מאחר והא מייטיב לתאר את המולת העיר 5
נק' ב. תורנהיל עם מזכירתו – הקשר בין תורנהיל לבין מזכירתו הינו קשר קרוב, תורנהיל משתף אותה בדבריו האישיים, ביחסים שלו עם הנשים שבחייו כולל אימו, מזכירתו מכירה טוב יותר את חייו הפרטים מאשר  הוא (היא מזכירה לו מה הוא כתב לאחת הנשים שלו בפעם הקודמת כששלח לה שוקולדים) כאשר הוא נפרד ממנה היא קוראת לו מר תורנהיל בזמן שהוא נפרד ממנה ב- " לילה טוב מתוקתי" – תורנהיל מרגיש נח איתה כאשר היא עדיין מכבדת אותו כבוס שלה.
תורנהיל עם הגברים שהוא פוגש במלון –  קליל ולא רשמי במיוחד, מביט בשעון ומעביר מסר של "קצר בזמן" , משתף אותם בחיי המשפחה שלו – (בבקשה שלו ממזכירתו שתתקשר לאימו בזמן שהיא איננה ומשחקת בריג') עוד מתחילת הפגישה עם הגברים במלון, השותפים שלו לעסקים הוא מבהיר להם שהפגישה תהיה קצרה, למרות שהוא מרשה לעצמו לאחר לפגישת העסקים.
תורנהיל עם עצמו – באופיו הוא קליל, לוקח דברים בקלות – כמו האיחור לפגישת העסקים, הנשים שלו (למעט אימו אליה הוא מרגיש מחויב יותר או חושש יותר מפניה).
לא אכפת לו לשקר לבחור שמנסה להכנס למונית לפניו ולאמר שמזכירתו חולה ומתרץ זאת כאילו עשה עבור אותו בחור מעשה טוב בעצם העובדה שהוא ויתר על המונית עבור מטרה נעלה כמו עזרה לחולה ובטח הבחור שויתר על המונית מרגיש כמו שומרוני טוב שעשה את המעשה הטוב שלו לאותו היום, למרות שמזכרתו אומרת לו שהוא עשה –
העבודה ללא מקורות