פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2110
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן)  12
הקורס: 10493- פסיכולוגיה התפתחותית תשובה לשאלה 1:
תינוקות נולדים עם היכולת לינוק, נטייה ליצור התקשרות עם מטפליהם, נטייה להבחין בצלילים של דיבור ולהקשיב הושטת יד לאובייקט והבעת רגש הפחד, ישנה נטייה אוניברסאלית לסקרנות, כל ילד נולד עם נטייה ללמוד, נטייה מוקדמת להיות חברותיים ליצור יחסי גומלין – כל אלה קיימים בשל צורך הישרדותי.
יכולות מולדות הן הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילד ומכלול הכלים הבסיסיים ללמידה. יכולות מולדות מושפעות מהמטען הגנטי ומתהליכים פיסיולוגיים בזמן ההיריון, בשלב הלידה ובתקופה קצרה שלאחרי הלידה. חוויות למידה כוללות התנסויות, פעילות אקטיבית עם חפצים וגירויים בסביבה, אינטראקציה עם מבוגרים ועם ילדים, התבוננות וחיקוי. כל היכולות הקיימות עם רגע הלידה מאפשרות לתינוק להיות קצת פחות חסר אונים מול הפצצת הגירויים בה הוא נתקל ברגע שהוא יוצא מהרחם.
בנוסף, המבנים הקוגניטיביים המוקדמים של התינוק כוללים יכולות הישרדות נוספות הדרושות להם כגון – לפיתה, והסתכלות. ואולם, אלו מתפתחים יותר ברבות החודשים ולכן נתתי רק את דוגמת רפלקס המציצה כדוגמה מתפתחת במיוחד ושתי דוגמאות נוספות אשר מוגדרות כיכולות שיישארו כפי שהם ולא יתפתחו בנוסף על המולד.
יפה מאוד! –
העבודה ללא מקורות