שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה- בחברת Fox

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4215
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ככל שהחנויות הזולות מגדילות את נתח השוק שלהן, כך הן מציעות יותר שירותים ומשביחות את     מתקניהן. אבל העלויות המוגדלות מאלצות אותן להעלות את מחיריהן עד שהן מתחילות לדמות לחנויות המסורתיות שאת רגליהן דחקו. התוצאה הגדלת פגיעותן לסוגים חדשים של קמעונאות  זולה במתח רווחים נמוך. התהליך שתואר מתמצת את התפתחותה של פוקס מחנות זולה של טי שרטס לסניף בעל מותג ריווחי ומתפתח.
מטלה זו דנה בחברת Fox – סניף עתיר ידע כפר סבא אשר מוכרת בציבור בשם המותג פוקס. Fox הינה חברה ישראלית העוסקת בעיצוב, בייצור ובשיווק של ביגוד ואבזרי אופנה. היא חולקת עם קסטרו את ההובלה בתחום שיווק האופנה בישראל, כשהיא מתמחה בשוק הצעיר והזול יחסית. בסניף עתיר ידע קיים שילוב מלא לכלל הקהלים בו זמנית תחת מתחם אחד-  אופנת נשים, אופנת גברים, אופנת ילדים והלבשה לתינוקות. סיווג פרטי הלבוש בחנות מתבצע על ידי קיבוץ על פי פילוח שוק המוצר.
איפיון החנות:  דמוגראפי: גילאי 15-
5 , 0-3 מרמה סוציו-אקונומית בינונית ובינונית+.
פסיכוגראפי: פונה ל "המשתייכים" ו "פורצי הדרך" .
הקולקציה: כוללת מגוון סגנונות Casual – החל בג'ינסים וחולצות טריקו, אופנת מועדונים ואופנת רחוב. מושם דגש על יצירת הדפסים מקוריים, פרובוקטיביים ומשעשעים ועל טקסטים חצופים.
מבצעים:מבצע 1+1 בקטגוריית Fox Kids ינואר 08 המהלך גובה בפוסטרים בחנויות, בקטלוג מיוחד למבצע לרבות שילוטים.
אווירה: בחנות מערכות שמע מתקדמות בהן מושמעת מוסיקה אלקטרונית עדכנית.
חולשות שנצפו: מדפים לא מסדרים, ערמות בגדים שהמוכרנים לא הספיקו לקפל ולסדר על המדף.
המלצות טקטיות שניתנו:
חדירה לענפים נוספים מבלבד ענף הביגוד ואביזריו. שימוש במותג כמינוף מוצרים נוספים לצעירים.
פיתוח מודיעין עסקי נרחב להבנת הסביבה העסקית ושימור המיצוב הנוכחי בשוק.
תוכן ענינים מבוא
4
פרק 1
הסביבה העסקית 6
פרק 2
פילוח שוק –…7
פרק 3
בחינת מדיניות מיצוב ובידול קמעונאי –.12
פרק 4
תמהיל השיווק הקמעונאי –.14
פרק 5
המלצות לטקטיקה ויצירת יתרון תחרותי 17
סיכום –.19
ביביולוגרפיה –20