תכנית שיווקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7676
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

ה"תוצר" החשוב ביותר במסגרת תכנון השיווק הרחב הוא-  התוכנית השיווקית: תוכנית זו מתארת בפרוטרוט את כל הפעילויות השיווקיות , כולל את הדרך והאמצעים באמצעותם משיג העסק את יעדי המכירות שלו, ואת מטרותיו השיווקיות והפיננסיות.
התכנית השיווקית מתארת בפרוטרוט את כל הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על כדי להשיג את יעדי המכירות שלו, והיא כוללת, את תאור המצב הקיים ובעיותיו, סקירת הזדמנויות והצגת המוצר/שירות העסק, הגדרת מטרות ויעדים, הצגת האסטרטגיה השיווקית, תכנית פעילות וטקטיקה, תקצוב השיווק, תחזית תוצאות ורווחים, וכן אמצעי פיקוח ובקרה.
התכנית השיווקית חשובה, משום שהיא מאפשרת לכל בעל עסק לחשוב לעומק על יעדי המכירות והמטרות שהוא רוצה להשיג לטווח קצר, בינוני וארוך. אמנם המטרה העיקרית של כל עסק היא רווח, אך לעיתים התכנית תגלה שכדי להעלות את שולי הרווח, פעילויות השיווק צריכות להתרכז בגורמים שאינם דווקא מכפילי רווח טבעיים. תוכנית שיווקית היא המסגרת ממנה המנהל לומד את הכלים שיכולים לעזור לו לקבל החלטות ולבצע פעילויות שיווקיות נכונות באופן יעיל.  מבוא ..  1-3                  הסביבה השיווקית             4-6                                          המטרות העסקיות של המהלך –…           7
פילוח וקהל מטרה 8-9
יתרון תחרותי –  10-11  אסטרטגית המוצר 11-14
אסטרטגית המחרה –.. 15-16
אסטרטגית הפצה   17-18
אסטרטגית פרסום ויחסי ציבור –…           19-21
סיכונים בתהליך .. 22        מסקנות ולקחים .. 23
בבליוגרפיה -…  24-26
נספחים