תזה על אינטרנט זהב

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 10901
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

פרק 1 – מבוא

1 .         רקע על הארגון חברת אינטנרט זהב הוקמה בשנת 1996 והינה חלק מקבוצת יורוקום ובבעלות משוטפת של יורוקום תקשורת והריסון השקעות. באוגוסט 1999 הונפקה אינטרנט זהב והפכה לחברה ציבורית הנסחרת בבורסת נסדא"ק בניו יורק.
קבוצת אינטרנט זהב מציעה ללקוחות פרטיים מגוון רחב של שירותי גישה לאינטרנט באיכות הגבוהה ביותר ובמגוון מסלולי גישה. כמו כן מציעה אינטרנט זהב למאות אלפי לקוחותיה מגוון רחב של מוצרים ושירותים אינטראקטיביים, תמיכה טכנית, שירותי דואר אלקטרוני מתקדמים ועוד. קבוצת אינטרנט זהב כוללת את חברת האם, אינטרנט זהב ושתי חברות בנות:
MSN ישראל – שהוקמה באפריל 2000, הנה בבעלות משותפת של אינטרנט זהב ותאגיד מיקרוסופט. המדובר באחד אתרי התוכן הגדולים ביותר בארץ המשמש כמגה פורטל.
חברת הסחר האלקטרוני (Gold Trade Ltd.) – חברת סחר אלקטרוני בבעלות משותפת עם סופרפארם, ישראכרט, בנק הפועלים ויורוקום. מטרת החברה לספק מגוון הזדמנויות לעסקאות ולעריכת קניות ישירות על ידי הצרכנים על גבי האינטרנט.
האינטרנט הפך להיות חלק מרכזי בחיי האדם המודרני במאה ה – 21 קיום יש כ – 200 מיליון גולשים כאשר קצב הגידול הינו גבוה ביותר. גם בישראל קצב הגידול הינו מהיר ישנם כיום כמיליון גולשים פרטיים, כ – 800 אלף משתמשים עסקיים ולמעלה מ – 20 אלף אתרים החברה עוסקת במסחר אלקטרוני, כלומר קניות ממוחשבות באמצעות האינטרנט.
סביבת הארגון בעשור האחרון אנו רואים גידול הולך ומתמיד של שימוש באינטרנט בעולם כולל בכלל ובישראל בפרט. גידול זה גרם לגופים רבים להבין כי באינטרנט טמון פוטנציאל מסחרי. מכאן ועד לתחילתו של עידן המסחר האלקטרוני המרחק היה קצר ביותר. עסקים רבים הבינו כי באמצעות האינטרנט הם יכולים לסחור ולהציע את מוצריהם לקהל גדול של צרכנים פוטנציאלים הן באמצעות פיתוח אתר סחר מששלהם והן ע"י שיתופי פעולה עם אתרים המאגדים בתוכם מספר גדול של גולשים ו/או באמצעות אתרים אשר יחדו את הפעילות שלהם למסחר באינטרנט. על פי הערכות של משרד המסחר הפדרלי בארה"ב מגיע היקף המסחר האלקטרוני בארה"ב לכ- 0.8% מסך המכירות הקמעונאיות בארה"ב כלומר למעלה מ-
5 מליארד דולר בשנת 2000. עפ"י הערכות של גופי מחקר שונים עשוי המסחר הקמעונאי להגיע בשנת 2003 למעל 100 מליארד דולר.
כחלק מתופעה זו גם בישראל התחילו בשנים האחרונות להבן כי האינטרנט יכול לתפוס נתח משמעותי מן המסחר המתנהל בישראל.