ייצוג הגבר המזרחי בפרסומת הישראלית
מוסד לימוד | אוניברסיטת אריאל בשומרון |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | גבר, ישראלית, מונית, מזרחי, מקדונלדס, נהג, פרסומת, תימני |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 1669 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
נראה, כי מאז הקמתה ועד ימינו-אנו, קיימת במדינת-ישראל של שנות האלפיים גזענות לשמה – במודע או שלא במודע. הגזענות באה לידי ביטוי במגוון תחומים – חלקם אף מפתיעים ביותר. מאז עלייתו לאוויר של הערוץ השני בשנת 1993, זמן המסך שהוקצה ליוצאי עדות המזרח גדל באופן משמעותי וטבעי, אולם זוהי אליה וקוץ בה, שכן לרוב ובאופן כמעט עקבי, בכל תפקיד ראשי שגילם גבר מזרחי הוא לווה בסטריאוטיפים וסטיגמות אשר זרועים בעם.
מטרת העבודה היא להציג מראה מול עיניהם המשתאות של משרדי הפרסום ובכך לנסות להביא את העניין למודעותם. לנוכח המסקנות המתבקשות מהעבודה, יהיה קשה מאוד להניח כי מדובר ביד הגורל וכי זהו רק מקרה, אך לבטח נוכל לומר, כי העניין מצריך טיפול, הן מצד המפרסמים והן מצד קהל הצופים הנותרים אדישים וחסרי-מעש אל מול המתרחש תחת אפם.
עבודה זו תבחן את השימוש בדמות המזרחי, כמו-גם את השימוש בסטריאוטיפים מזרחיים בעולם הפרסום וכיצד שימוש בסטריאוטיפים שהתהוו ונטמעו בחברה הישראלית מאז, עדיין משמשים כיום חלק בלתי נפרד מהצגת דמותו של המזרחי ובעצם מנציחות את ההבדלים הבין-עדתיים באמצעות אותם סטריאוטיפים.
תוכן עניינים
מבוא …עמ'
3 סקירת ספרות -עמ'
4 דיון -עמ'
6 ביבליוגרפיה -…עמ' 9
נספחים –…עמ'
1 0