דורותיאה לאנג- אומנות ישראלית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2077

תקציר העבודה

בעבודה זו אדון בפעילותה של האמנית דורותיאה לאנג DOROTHEA LANGE (1895-1965). תחילה יינתן רקע על פעילותה של האמנית, תוך התייחסות לעבודותיה ולמפעל חייה. עבודה זו תכלול ניתוח של ארבע יצירות של דורותיאה לאנג.
ניתוח זה יהיה ניתוח סובייקטיבי בו אדון ביצירה עצמה וסוגיות הקשורות בה. לבסוף יצוין מדוע נבחרה דווקא אמנית זו לעבודה ומה מייחד את פועלה בעיני ואדון במסקנותיי מעבודה זו.
לאנג נולדה ב 26 במאי 1895 בשם דורתיאה מרגרטה נוצהורון בהובוקן שבמדינת ניו ג'רזי, ארצות הברית ונפטרה ב 11 באוקטובר 1965. הוריה היו מהגרים אשר היגרו לארה"ב.  סיפור ילדותיה כואב וכבר בגיל שבע חלתה לאנג בשיתוק ילדים שהותיר מגבלה ברגלה הימנית. בשנת 1907 אביה עזב את ביתם ואמה נאלצה לפרנסם, בעקבות עבודת אמה נאלצו משפחת לאנג לעבור לניו יורק שם החלה את לימודיה באוניברסיטת קולומביה. בגיל 18 פורסמו לראשונה עבודותיה של לאנג בסטודיו של ארנולד גנתה וכבר בגיל 19 פרסמה תערוכת צילומים בסן פרנסיסקו. בשנת 1918 עברה לסן פרנסיסקו ופתחה סטודיו לצילום דיוקנאות אותו ניהלה עד 1934. לאנג נתפסת כצלמת תיעודית רבת השפעה ועם התחלת השפל הגדול בארה"ב, לאנג החליטה להעביר את עבודתה אל מחוץ לסטודיו. בזמן השפל הגדול לאנג עבדה עבור המנהל לביטחון הכפר, גוף ממשלתי אשר פעל במתן סיוע לאזורים כפריים מוכי השפל. התמונות שצילמה עבור מקום זה הביאו מבט הומאני על הטרגדיה האנושית של השפל הגדול והשפיעו על התפתחות הצילום התיעודי.
העבודה ללא מקורות