סקירה ספרותית איכות המוצר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1498
מספר מקורות 54

תקציר העבודה

2 .2.2  איכות המוצר על פי ג'ון וחבריו (2005, מתוך 9000 ISO) יש הסוברים, כי איכות המוצר חשובה אף יותר ממחיר המוצר. הסברם הוא, שמידת השימוש במוצר היא תדירה וגבוהה יותר ממידת ההתקשרות שבין הלקוח לחברה, שלרוב חד פעמית. Vieregge, Scanlon & Huss (2007) מסבירים, כי אם יש ביכולתנו להשקיע ברכיב של מוצר המאריך את הזמן הממוצע בין תקלות מ- 15 שנים ל- 30 שנים למשל, אנו נעשה זאת. אם נוכל למשל לייצר מתקנים המחייבים כיול רק פעם בשנה, לעומת מכשיר הדורש שני כיולים, נבצע את השיפור, גם אם הדבר יעלה הרבה יותר ביוקר, מפני שאז הלקוח שלנו לא ייאלץ לשאת בעלות של שיגור צוות לכיול המכשיר או להחלפתו, או לשתק פעילות שלו המכניסה לו אלפי דולרים בדקה. כיום, הם מסבירים, הלקוחות נעשים פיקחים מאוד בנושא העלות הכוללת, כשמחיר המוצר, הוא למעשה רק חלק קטן מן העלות הכוללת שלו. עוד הם טוענים, כי איכות המוצר עבור הלקוח, משתנה בין תרבויות. מחקרם מסיק, כי לכל תרבות ולכל תת תרבות קיימים צרכים שונים, כאשר ללקוח אחד עלולה להיווצר עמדה שלילית כלפי מוצר מסוים-
סקירה בת 2 עמודים