סקירה ספרותית נאמנות לקוחות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1790
מספר מקורות 54

תקציר העבודה

2 .2.3  נאמנות לקוחות על פי אלברכט (2002), נאמנות לקוחות הינה מחויבות רגשית עמוקה לבצע רכישות חוזרות של מוצר או שירות מועדף בעתיד, ללא קשר להשפעות של מצבים וגורמים שיווקיים, המכוונות לשנות התנהגות צרכנית. יחד עם זאת, הגדרת נאמנות לקוחות, עוררה חילוקי דעות ניכרים בין החוקרים לגבי השאלה – האם קיימת בכלל נאמנות למותג. גבע (1994) מסבירה, כי מהמחקרים הרבים עלו הגדרות שונות לנאמנות, כגון צרכן נאמן אם הוא מעדיף אותו מכל המותגים האחרים.
גבע מסבירה כי הגורם המכריע ביצירת הנאמנות הוא הסיפוק, אך הוא אינו תנאי מספק, במיוחד בשוק דינמי ותחרותי כמו היום, בו יכול הצרכן להרבות את סיפוקו באמצעות ניסוי מוצרים חדשים ומשופרים ואינו חייב לדבוק במותג זה או אחר. נחמד (2000) מציג דרך ליצירת נאמנות לקוחות גבוהה דרך שירות VIP ללקוחות נבחרים, כאקט של שירות מעולה גלוי, המתבטא בסטנדרטי שירות גבוהים יותר, מחירים מיוחדים, אשראי, קבלת מתנות קטנות, קבלת שירות מבכירים, התייחסות ניהולית ותשומת לב נוספת. קוואסאקי (2004) מסביר, כי –
סקירה בת 2.5 עמודים