מחקרי שוק - יופלה 360 - חלקים א-ב-ג

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8946
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

רקע שיווקי על חברת תנובה תנובה היא היצרנית והמשווקת הגדולה במדינה למוצרי מזון חדשניים, העומדת בראש חברות המזון בישראל.
חטיבותיה העיקריות של החברה המייצרות ומשווקת מוצרי חלב, בשר וביצים, וחטיבה נפרדת מספקת מזון למסעדות , לבתי מלון, לבתי חולים וכיו"ב. תנובה פיתחה מותגים מובילים בשוק באמצעות חברות בת, הנעים מירקות קפואים ועד מוצרי אפייה, עוף ובשר, ממרחים, מעדנים ומזון אורגני. החברה, שנוסדה ב-1926, כקואופרטיב להפצת תוצרת חקלאית, מתאפיינת במחלקה חדשנית ופעילה במחקר ובפיתוח. חברת תנובה השיקה בראשית
1 999 סמל החדש, וכיום מהווה כמפעל דינאמי המפתח בהתמדה מוצרים חדשניים וחדשים, המתרחב לנישות שוק חדשות ופועל באמצעות הרחבת רשת השותפויות האסטרטגיות שלו. תנובה ניצבת בעמדה המקנה לה את  היכולת לעמוד באתגרי שוק המקומי והעולמי גם יחד תוך נאמנות ושמירה על החזון שהציבה לעצמה: "להציע ללקוחותיה מזון טרי מהטבע, המותאם לצרכים ולאורח חיים של הצרכן המודרני בשנות האלפיים".
היקף שוק החלב בישראל עומד על כ- 5 מיליארד שקלים שמהווים 1,180 מיליון ליטרים. תנובה מובילה את שוק מוצרי החלב עם נתח שוק של כ 66.3%.
תשלובת החלב – לחטיבה יש חמש מחלבות וחמישה מרכזי הפצה, והיא חברת ההפצה הגדולה בארץ בתחומה. היקפי פעולתה העסקית, נאמדים כ-722 מיליון דולר בשנה, ופעילותה מתאפיינת בשימוש בטכנולוגיה מתקדמת, מחזית הפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים והמתקדמים ביותר:
שימוש רחב במחשוב, אוטומציה וטכנולוגיה מתקדמת הביאו לגידול של
5 0 מיליון ליטרים בייצור החלב בעשור האחרון. תשלובת החלב מנהלת כיום את אחת המחלבות המודרניות והמתוחכמות ביותר בעולם, הממוקמת באלון תבור.
חלוקת  נתח שוק  מוצרי החלב זה נעשה עפ"י הקטגוריות הבאות:
·              חלב ומשקאות חלב: היקף השוק מוערך בכ- 808 מיליון ₪, תנובה מחזיקה ב50% מהשוק.
·              יוגורט: היקף שוק עומד על 821 מיליון ₪ בשנה כש- 65% ממנו ליוגורט עם פרי ו- כ- 35% ליוגורט הלבן.
·              גבינות רכות וקוטג': היקף שוק זה עומד על כ- 820 מיליון ₪ בשנה. חלקה של תנובה עומד על 57%.
·              שוק הגבינות המלוחות: עומד על כ- 291 מיליון ₪ המהווים 6,600 טון.חלקה של תנובה (פיראוס) = 41.8%.
·               גבינות קשות ומיוחדות: היקף שוק גבינות קשות מחלב בקר וחלב צאן מוערך כ- 500 מיליון ש"ח. נתח השוק של גבינות צהובות תנובה עומד על 80% עם מותגי עמק, גלבוע וגוש חלב.
·              שמנות מתוקות: היקף השוק: 88.5 מיליון ₪, ·               שוק מעדני חלב בישראל: היקף שוק מעדני החלב (ללא קצפת) הינו כ-, 157.3 מיליון ₪.
המותג "יופלה 360" לאחר כשמונה שנים בהם שלטה שטראוס בשוק המשקאות הפרוביוטיים עם המותג "אקטימל", מצטרפת גם תנובה ומשיקה בשנת 2007 את המשקה הפרו-ביוטי "יופלה 360".
  יופלה 360 מכיל את החיידק ה-LGG, ומועבר בסידן. המוצר מכיל 15% פחות סוכר בהשוואה למתחרה וקהל היעד העיקרי שלו הינו ילדים שהינם הצרכנים העיקריים של המוצר.
הסיסמא שבחרה תנובה ללוות את המהלך הייתה "הגנה חיסונית זה לא מספיק".
עיצובו הייחודי של המוצר מתבטא בחור קטן במרכזו.
בקבוק כייפי, ייחודי שמושך ילדים עם חור להכנסת האצבע.
"יופלה
3 60" משווק בשלושה טעמים – קלאסי, פטל ואפרסק, במארזים של 8 יחידות. המחיר לצרכן יהיה גבוה ב-3% מהמחיר של המתחרה אקטימל.
              א.        תכנון השאלון מספר שאלת מחקר פירוט השאלה שאלות בשאלון בהתייחסות לשאלות המחקר שאלת מחקר 1
       RQ1: מהי ההתייחסות של בני הנוער והאמהות למוצר חלב בריאותי? §       H1:  "הגנה חיסונית זה לא מספק" התובנה של בני הנוער והאמהות למוצר בריאותי – אורח חיים בריא והצלחה בלימודים תלויים בהרגלי אכילה של מוצרים מסוג זה. מספר השאלה המופיעה בשאלון:
שאלה 1
שאלה 2
שאלה 8
שאלה 9
שאלה 10 שאלת מחקר 2
        RQ2: קריטריונים של בני הנוער והאמהות בבחירת מוצר חלב בריאותי.
§       H1:  בהתייחס לתכונות המשקה החדש, הטעם והעיצוב חשובים יותר מהמחיר.
H2         :  הערכת יופלה 360 ביחס לקריטריונים נמוכה.
מספר השאלה המופיעה בשאלון:
שאלה 3
שאלה 4
שאלה 5
שאלה 6
שאלה 7
שאלה 16
שאלה 17
שאלת מחקר 3
       RQ3:
האם הקמפיין הפרסומי (שהושקעו בו מיליוני שקלים) מתאים לבני הנוער ולמוצר החדש?
§       H1:  המסר הפרסומי בקמפיין מיועד לבני נוער, יש קשר בין משמעות הפרסומת לבין התדמית הרצויה של המוצר.
מספר השאלה המופיעה בשאלון:
שאלה 11
שאלה 12
שאלה 13
שאלה 14
שאלה 15
עיבודים סטטיסטיים שאלת מחקר 1
א.      הקשר בין מין הצרכן וגילו (ילד או הורה) הרגלי צריכה של מוצרים בריאותיים וקשר ישיר של משקה פרו-ביוטי להצלחה בלימודים.
ב.       הקשר בין תדמית מוצר בריאה ו/או מגניבה ו/או מפנקת לבין רכישת המוצר הפרו-ביוטי על-ידי ההורה.
שאלת מחקר 2
א.      הקשר בין תדירות       תוכן עניינים
נושא עמוד סיכום מנהלים
3 תכנון דגימה תיאורטית
4 תכנית הדגימה 5
הדגימה בפועל
6 תוצאות 7
דיון, מסקנות ותוצאות
2 5
נספחים
2 7
סיכום מנהלים מטרת המחקר שלנו הינה בחינת תהליך קבלת ההחלטות של בני הנוער ואמהות בבואם לקנות משקה פרו-ביוטי, בין העדפת "יופלה 360" או מוצרים מתחרים. כלומר מהם החוזקות והחולשות של "יופלה 360" בהשוואה למתחרים תוך התייחסות לגורמים המשפיעים על ההחלטה להיות צרכנים של המוצר משקה פרו-ביוטי.
בבחינת תוצאות השאלונים הפרחנו ואוששנו את ההשערות ושאלות המחקר הנ"ל. כמו כן, במהלך המחקר איתרנו גורמים שונים המשפיעים על החלטות הקנייה של בני נוער ואמהות בכלל ובפרט למוצר פרו-ביוטי.
חלק מתוצאות שקיבלנו במחקר זה , יכולות לשמש לתנובה כנתונים למחקר מקדים/ גישוש ולראות ולקבל מדד כללי בדבר פעולותיהם והגישה לקהל היעד. כמו כן ניתן לציין כי הקושי באיתור סיבה חד משמעית נעוץ באילוצים שהוקצו לנו כחוקרים (גודל מדגם…) הפתרונות השיווקיים שלנו התרכזו בפעולות שונות,בדבר הקמפיין הנוכחי הפרסומי ומיצוב המוצר. מתוך אמונה שפעולות אלו יגדילו את ההעדפה של בני הנוער ואמהות בדבר המוצר "יופלה
3 60", ויצרו קהל לקוחות נאמן רחב, יחד עם משיכת קהל לקוחות חדש.