ניהול ערוצי שיווק - עבודה שנייה בקורס

תקציר העבודה

שאלה 1

1 .      חברת סאני אלקטרוניקה קיבלה מחברת סמסונג זיכיון מוצר/מותג.
הזכיין מקבל את האפשרות לשווק ולהפיץ את המותג מנותן הזיכיון. אין ייצור אך יש יכולת להשתמש בשם המותג או לייבאו ולהפיצו.
2.      להלן מבנה מערכת ההפצה: (כולל ההנחה שסאני אלקטרוניקה קיבלה זכיינות לפתיחת דוכני מכירה מרשת הריבוע הכחול)
3 .      ההבדלים בין הפצה דרך מפעילות הרשתות הסלולאריות לבין הפצה ברשת דינמיקה הינם:
ברשת דינמיקה שהינה בבעלות סאני אלקטרוניקה יש לחברה שליטה מלאה על מה שקורה עם מוצריה, החברה מקדמת אך ורק את מוצריה, קובעת את המחיר לצרכן, הרווח הסופי שלה גבוה יותר, החברה שמה את המותג במקום הראשון, משבחת את מוצרי החברה והופכת את המותג סמסונג למותג הטוב ביותר עם המכשירים החדשניים והטובים ביותר. לעומת זאת, כאשר ההפצה מתבצעת דרך הרשתות הסלולאריות, המכירה נובעת בעיקר מעקרון רווח-הפסד, מסתכלים היכן מרוויחים יותר ולכיוון זה פונים, על החברה סאני-אלקטרוניקה להיות תמיד בקשר טוב עם מפעילות הסלולר כדי שיקדמו את מוצריהם תוך כדי עמלות לאנשי המכירות ובונוסים שונים (בונוסים כספיים, טיולים לחו"ל וכד') וכאשר –