האם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב פונקציונלי למדינת ישראל? עבודת סמינריון

תקציר העבודה

תקציר        עבודת מחקר זו מבקשת לבדוק את שאלת המחקר, האם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב פונקציונלי למדינת ישראל. השערת המחקר טוענת, כי מועדון הכדורסל מכבי תל אביב נוטה להיות פונקציונלי למדינת ישראל. עניין זה נדון בעבודה באמצעות התאוריה הפונקציונליסטית, המהווה את עוגן המחקר. כנגד תאוריה זו מוצגת התאוריה הקונפליקטואלית, המבקשת לבקר את תאורית הפונקציונליזם. העבודה, שנערכה בישראל בחודשים: אפריל, מאי, יוני בשנת 2005 דנה בנושא המחקר לאור שתי התאוריות להלן ובאמצעות שני כלים מתודולוגים עיקריים.
       הכלי המתודולוגי הראשון הינו שאלון, שחולק ב- 4.2005 בישראל. השאלון חולק לאוכלוסיה מגוונת הכוללת 200 גברים ונשים, בעלי מידת דתיות שונה, מצב כלכלי שונה, עיסוקים שונים, מצב משפחתי שונה ומספר ילדים שונה. הכלי המתודולוגי השני הינו שימוש בציטוטים שונים מכלי התקשורת. קיים, בנוסף, כלי מתודולוגי שלישי, זניח בחשיבותו לעומת השניים המצויינים והוא: שיחה עם פניוטיס ינאקיס, כדורסלן יווני לשעבר.
       בעבודה מוצגת סקירה של התאוריות להלן ולאחר מכן דיון במתודולוגיה. לב העבודה מחולק לפרקים לפי חלוקתו של מרטון את הפונקציונליזם: פונקציות גלויות ופונקציות סמויות, הנתמכות בידי הפונקציונליזם  ודיספונקציות חברתיות, הנתמכות בידי הקונפליקטואליזם. חלוקה זו של מרטון מוצגת בפרק סקירת התאוריה הפונקציונליסטית. בסיומה של העבודה מוצג פרק סיכום למען קישור חלקי העבודה והצגת מסקנתה.
       בין ממצאיו הבולטים של המחקר ניתן לציין, כי כ- 72% מהנשאלים בשאלון ציינו, כי הם חשים אהדה למכבי תל אביב. מעבר לכך, כ-
8 5% מהנשאלים ציינו, כי הקבוצה מביאה כבוד למדינת ישראל ויוצרת גאווה לאומית בקרב תושבי המדינה. כמו כן, עולה מהממצאים, כי כ- 81% מהנשאלים חשים, כי הקבוצה גורמת לאנשים שאינם מתעניינים בכדורסל, לצפות במשחקיה, כשאחוז דומה ציין, כי אנשים שאינם ממש מתעניינים בספורט, נוהגים לצפות במשחקים מכריעים של הקבוצה.
       מסקנת העבודה טוענת, כי השערת המחקר אוששה, כלומר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב נוטה להיות פונקציונלי למדינת ישראל. עלול להיות בלתי אחראי לומר באופן כולל, כי מועדון הכדורסל מכבי תל אביב פונקציונלי למדינת ישראל. העבודה מראה, בין היתר, דיספונקציות חברתיות המבקרות, למעשה, את חיוביותה ואת הפונקציונליות של הקבוצה למדינת ישראל. למרות ציון הפונקציות הגלויות והסמויות, כמו גם התשובות והביקורות שמוצגות כנגד הדיספונקציות החברתיות, לא ניתן להתעלם מהדיספונקציות. לאור דברים אלו מסקנת עבודה המחקר היא שלמרות הדיספונקציות החברתיות בעלות המימד השלילי של מכבי תל אביב והשלכותיהן על מדינת ישראל, הפונקציות הגלויות והסמויות בעלות המימד החיובי מתעלות מעליהן.
תוכן העניינים
מבוא עמ'
6 -5
התאוריה הפונקציונליסטית עמ'
8 -7
ביקורת על התאוריה הפונקציונליסטית:
התאוריה הקונפליקטואלית ..עמ'
1 1-9
מתודולוגית המחקר –.עמ'
1 4-12
ממצאי המחקר ..עמ'
1 6-15
פונקציות גלויות של מכבי תל אביב והשלכותיהן על מדינת ישראל –עמ' 23-17
פונקציות סמויות של מכבי תל אביב והשלכותיהן על מדינת ישראל –עמ' 29-24
דיספונקציות חברתיות של מכבי תל אביב והשלכותיהן על מדינת ישראל ..עמ' 33-30 ביקורת על הדיספונקציות החברתיות של מכבי תל אביב –עמ' 36-34
סיכום עמ'
3 8-37
בבליוגרפיה -..עמ'
4 1-39
העבודה אינה כוללת נספחים