ספרות ילדים בעידן הקפיטליזם

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3120
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ספרות ילדים בעידן הקפיטליזם ניתוח ביקורתי של שירי הילדים של עינת הופר תקציר: בעידן הצרכני ניכרת השפעתו של הקפיטליזם על עולמם הרגשי של הילדים, אשר מובנה, בין היתר, באמצעות ספרות הילדים. במקרה של ילדים בגיל הרך, שאינם מסוגלים להבדיל בין ערכים רצויים ולא רצויים, בחינת הערכים המועברים אליהם בספרות חשובה אף יותר.
בעבודה זו ניתחתי חמישה שירים של רינת הופר, בהתאם לניתוח החברתי שביצעה הסוציולוגית אווה אילוז בספרה "תרבות הקפיטליזם" (2002). אילוז מונה כמה ממאפייני החברה הצרכנית שיפורטו בעבודה וישמשו אותי לניתוח שיריה של הופר. במהלך המחקר לקראת העבודה בחנתי את כתיבתה של אילוז ובחרתי חמישה שירים התואמים לניתוח: "תלתלים", "משפחה מסובכת", "יום ולילה", "הדב פינוק" (קיפודה עם מזוודה, 2008) ו"תיקים" (ציידת הנמשים, 1995).
מבוא
בעידן הצרכני ניכרת השפעתו של הקפיטליזם על עולמם הרגשי של הילדים, אשר מובנה, בין היתר, באמצעות ספרות הילדים. במקרה של ילדים בגיל הרך, שאינם מסוגלים להבדיל בין ערכים רצויים ולא רצויים, בחינת הערכים המועברים אליהם בספרות חשובה אף יותר.
בעבודה זו ניתחתי חמישה שירים של רינת הופר, בהתאם לניתוח החברתי שביצעה הסוציולוגית אווה אילוז בספרה "תרבות הקפיטליזם" (2002). אילוז מונה כמה ממאפייני החברה הצרכנית שיפורטו בעבודה וישמשו אותי לניתוח שיריה של הופר. במהלך המחקר לקראת העבודה בחנתי את כתיבתה של אילוז ובחרתי חמישה שירים התואמים לניתוח: "תלתלים", "משפחה מסובכת", "יום ולילה", "הדב פינוק" (קיפודה עם מזוודה, 2008) ו"תיקים" (ציידת הנמשים, 1995).  –