תפקיד האינטרנט והפורומים בחיי נשים בישראל עם התמקדות בפורום סרטן השד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 21694
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תקציר אין ספק שכיום כמעט ולא ניתן לדמיין את חיינו ללא האינטרנט. זה נכנס במהירות לכל תחום בחיינו וכל אחד מאיתנו מוצא בו את מה שהוא מחפש – מידע, חברה, כלי עבודה, בידור ועוד.
בעוד שבראשיתו נחשבה הרשת ועולם המחשבים באופן כללי לתחום עיסוק ופיתוח גברי בעיקרו, הרי שכיום, במה שניתן לכנות עידן האינטרנט והפופולאריות הרבה של פורומים, בלוגים וצורות ביטוי וכתיבה נוספים, יותר ויותר נשים משתתפות, עובדות או עושות שימוש באינטרנט לצורך תמיכה הדדית בנושאים שונים כגון: הנקה, גידול וחינוך ילדים, רפואת משפחה, אובדן היריון, רפואה אלטרנטיבית, שכול, סרטן השד  ועוד.  רבות מהן כך נראה מוצאות באינטרנט אוזן קשבת ותמיכה זו אצל זו ומספר המשתמשות הולך וגדל מיום ליום. (Gribble,
2 001) במסגרת עבודתי זו ברצוני לעסוק בפורומים בכלל  ובפורום ספציפי של נשים חולות סרטן השד בפרט. המטרה המחקרית היא לבחון מהם השימושים שנשים מוצאות בפורומים ואילו סיפוקים ניתן להשיג באמצעותם, תוך התמקדות בפורום של נשים החולות בסרטן השד.
לשם כך אסקור תחילה את השפעת האינטרנט על חיי הפרט, כיצד זה משפיע על בחירת הפנאי, ומהם התפקידים השונים שממלא האינטרנט בחיי נשים כיום. לאחר מכן אעסוק באופן ממוקד יותר בשימושים הנעשים בפורומים ובקהילות הוירטואליות תוך התמקדות בפורומים שנשים מרבות להיכנס אליהם. מרכז התעניינותי המחקרית הוא בתפקידים אותם ממלא האינטרנט בחיי הנשים סביב עניין התמיכה החברתית. לצורך עבודת המחקר אתמקד בפורום תמיכה של חולות סרטן השד על מנת לבדוק אלו שימושים ואיזה מקום תופסים הפורומים בחייהם של נשים חולות אלו בישראל.
תוכן עניינים:
                                                                                                                                       עמוד
1 .
מבוא -…
3
2 . אינטרנט …
4
3 . נשים ואינטרנט —
8
4 .
פורומים –
15
5. נשים ופורומים —
29
6 . שאלת המחקר –.
37
  7. שיטת המחקר –..
37
8 .
המחקר –
40   9. קריאת השרשורים לאור גישת השימושים והסיפוקים – 
4 4
1 0. דיונים וממצאים –   67
1 1. ביבליוגרפיה -..   72   
1 2.
נספחים (שאלונים) –  78