אתיקה בפרסום

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1813
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

אתיקה בפרסום, שיווק, יחסי ציבור ומחקרי שיווק עבודת אמצע,סמסטר ב', תשס"ח צפה/י בפרסומת המצ"ב וענה/י על השאלות להלן:
1 .מועצת הרשות השנייה פונה אליך בבקשה לחוות דעת מקצועית באשר לפרסומת המצורפת בזאת.
כתוב/כתבי חוות דעת מנומקת על בסיס מדריך כללי האתיקה של הרשות השנייה (2005).
     א.  התייחסו בתשובתכם לגבוליות המקרה ולפרשנויות אפשריות שונות שהינכם           מתלבטים ביניהן, לאור כללי האתיקה המופיעים במדריך.
ב. האם כללים אלו מתאימים לדעתך, גם לשידור בקולנוע ובאינטרנט, הסבר/י ונמק/י.
2.
האם ההתייחסות לנורמה האתית בפרסומת זו השתנתה עם השנים והאם יש קשר בין השינוי בנורמה האתית על פני זמן, לבין השינוי בדפוסי הפיקוח (רגולציה) על פרסומות ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.
נמקו את תשובתכם בעזרת המאמר "מהמעיל של יעל ועד למכנסיים של יעלי" (2002) ובעזרת דו"חות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו 1994- 2006.
יש להתייחס בתשובה:
א. לכמות הפרסומות שנפסלו בשל קריטריון אתי זה,  במשך השנים.
ב. לקשר שבין כמות הפרסומות שנפסלו לשינויים בדפוסי הפיקוח  של הרשות השנייה מ1993 ועד 2006
ניתן להתייחס גם לאופי הפרסומות שנפסלו עם השנים בקרטריון זה, תוך ציון מספר דוגמאות.
הניחו כי פרסומת זו מוצעת לשידור במקביל בבריטניה. האם היא עומדת בכללי תקנון הITC  ?  הסבר/י ונמק/י.

1 .א.
לכבוד מועצת הרשות השנייה הנדון: חוות דעת מקצועית באשר לפרסומת ההמבורגר הארוך של "ברגר קינג" הפרסומת מתחילה בהצגת בחור ובחורה צעירים מתמזמזים בפתח דירה. הם נכנסים פנימה וממשיכים להתמזמז עד שהבחורה מפשיטה את הגבר ויורדת על הברכיים, כאשר ראשה מונח מול איבר המין שלו. ברקע נשמע צחוק ושניהם מביטים אל שקית המשלוחים שמונחת על השולחן. אז מוצגת השקית כאילו היא מתפקעת מצחוק וממנה יוצא ההמבורגר הארוך של ברגר קינג, אשר הופך ללהבה עצומה בתוך עינו של הבחור הצעיר. אז מופיע קול שאומר בחושניות אך גם בצחוק קל: burger king, feel the fire.
הפרסומת המדוברת אינה עומדת בכללי האתיקה אשר נקבעו באמנה הישנה ובאמנה החדשה –