פרוס: ערכים הגמונים בחברה והשתקפותם בדעת השופטים בתוכנית "נולד לרקוד"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 8635
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

נולדה לרקוד רק אם היא סקסית ערכים הגמונים בחברה והשתקפותם בדעת השופטים בתוכנית "נולד לרקוד" פרו"ס בקורס: תקשורת בראי הביקורת מכללת נתניה תקציר:
התוכנית "נולד לרקוד" ממצבת ערכים הגמונים השלטים בחברה. הרקדן הגבר נמדד על פי כוחו ויכולתו להוביל ולשאת את האשה ואילו הרקדנית האשה נמדדת על פי החושניות שלה, התנועות הרכות וכמובן, המראה. יוליה איגלניק, הזוכה הגדולה של "נולד לרקוד 2" היתה ללא ספק המתמודדת הכי סקסית.
עבודה זו דנה בשאלת השפעתה של דעת השופטים בתוכנית "נולד לרקוד 2" על החלטת הקהל, תוך התייחסות לגישות שונות באשר להשפעתם של אמצעי התקשורת על דעת הקהל והתייחסות מיוחדת לז'אנר תוכניות המציאות.
תוכן עניינים
מבוא
השפעת הטלוויזיה על דעת הקהל                    ז'אנר תוכניות המציאות השפעת הקהל על שידורי הטלוויזיה המציאות של תוכניות המציאות ערוץ 2, "קשת" וטדי הפקות התוכנית "נולד לרקוד" מסחור אמנות המחול השפעת השופטים על בחירת הקהל בתוכנית "נולד לרקוד 2" סיכום מבוא
    עולם תוכניות המציאות הולך וגדל מיום ליום. בקרוב, יישחק גם הפורמט המוכר לנו כ"כוכב נולד" וכעת גם כ"נולד לרקוד" ואנו נתוודע לאופן חדש של הבניית מציאות. ואולם, לכל פורמט כזה, המתקבל בפופולריות כה רבה בקרב החברה, יש חשיבות ועל כן, יש חשיבות לחקור אותו, את מאפייניו ואת כוונותיו.
  קשה להתחקות אחר כוונותיה של התקשורת ואף יותר מכך, אחר כוונותיה של תקשורת המציאות וחברות ההפקה העומדות מאחורי שידורים אלה. ניתן, עם זאת, לבחון את המיקרוקוסמוס של התוכניות הללו ולנסות להבין מה ההשלכות של תכנים אלה על עולמנו התרבותי ועל תפיסת המציאות שלנו.   האם "נולד לרקוד" מביאה את ההמונים אל הריקוד או את הריקוד אל ההמונים? ניתן לומר כי קיימת זרימה דו כיוונית בין השניים אך אין כל ספק כי האמנות נפגמת מדרישת ההמונים. התוכנית ממצבת ערכים הגמונים השלטים בחברה ואף על פי שהיא מציגה גברים רקדנים, היא מבקשת מהם לשמש כפרטנרים בריקודי זוגות. הרקדן הגבר נמדד על פי כוחו ויכולתו להוביל ולשאת את האשה ואילו הרקדנית האשה נמדדת על פי החושניות שלה, התנועות הרכות וכמובן, המראה. יוליה איגלניק, הזוכה הגדולה של "נולד לרקוד 2" היתה ללא ספק המתמודדת הכי סקסית.   בעולם שבו הכל מכור מראש, גם תוכניות הטלוויזיה ואפילו הצפייה בהן, קשה שלא להבחין גם בזיוף של הריאליטי ולנסות לנתח אותו על מנת להבין איפה נמצאת המציאות. בעבודה זו אדון בשאלת השפעתה של דעת השופטים בתוכנית "נולד לרקוד 2" על החלטת הקהל. כמו כן, אנסה להתחקות אחר הדרכים שבהם עושים זאת השופטים ובמקרים מסוימים גם ההפקה, תוך התייחסות לגישות שונות באשר להשפעתם של אמצעי התקשורת על דעת הקהל וכן, בהתייחסות מיוחדת לז'אנר תוכניות המציאות.