תרומת מערכת חינוך ממוחשבת , בפרט האינטרנט למערכת החינוך כיום

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1171
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

פריצתם של האינטרנט ומערכות המחשוב המתווכות לחיינו עוררו הסתייגויות רבות .  במרוצות הזמן שאפו לחדור למערכת החינוך ועל כך בסיס מחקר זה . בבחינת מיקום האינטרנט ותפקידו , מגדיר סף חשיבה ראשוני נתן קצמן  (1978) שחקר את השפעת אימוץ חידושים טכנולוגיים בחברה מתועשת ותהליך תקשורת ככל . "אם יהיו בידינו הכללות סבירות בדבר השפעת הטכניקה והטכנולוגיות של התקשורת , אזי יהיה אפשר אולי לתכנן מדיניות שתגרור מעט תוצאות בלתי-רצויות ומירב תוצאות רצויות" ( נתן קצמן, 1978 : 88 ) . מחזק את דבריו , גבריאל סולומון (2000) , החוקר מה ביכולתנו להציע למול מה שברצוננו להפיק מהחינוך בעידן הטכנולוגיה המתווכת . "אם המורים בישראל לא ישתמשו במחשבים ובתקשורת מחשבים באורח נמרץ ומושכל, להוראה ושלא להוראה, מערכת החינוך תהפוך לבדיחה, והתוצאה לחברה תהיה טרגדיה… " (חברת קהילה ב.נ אצל ישע , ס 1998 ) , כמאמין ביכולות החינוכיות של התקשוב , כאמצעי לקירוב עולם ההווה והעתיד אל עולם בית הספר עונה על שאלות ומגבלות רבות שצצות בספרו ( ישע סיוון , 1998 ) . אחת השאלות המרכזיות , כיצד מגיעים לשימוש יעיל בטכנולוגיה החדשה וכיצד מתגברים על הבעיות הטכניות ? מדבריי החוקרים שהועלו לעיל ניתן לראות מאידך את החשיבות של אמצעים טכנולוגיים מנקודת המבט של התיאוריה המרקסיסטית הרואה באמצעים אלה חלק מייצור שבשליטת המעמד העליון ועלותם הגבוהה גורמת להרחבתם של הפעילות המעמדית בחברה . גיסא , נקודת מבט של תיאוריה ליברלית-פלורליסטית שדווקא השינויים הטכנולוגיים הופכים את אמצעי התקשורת לפתוחים ונגישים לפרט וכך הופכים לפלורליסטים יותר .