עבודת סיום בקורס אוריינות בנושא ליקוי למידה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005

תקציר העבודה

עבודת סיכום בקורס אוריינות בנושא:
                                                        הגורמים המסייעים להצלחת בוגר בעל לקות למידה תוכן עניינים
                                                                                        עמוד מבוא
   2
העצמת סטודנטים בעלי לקויות למידה -.   3-6
מבוגרים בעלי לקויות למידה: מאפייני הצלחה בעולם התעסוקה –.   7-8     מה גורם לאדם בעל לקות למידה להצליח בבגרותו? .    9
סיכום –…    10 מיפוי המאמרים –..
 11-13
נספח א': דברי ביקורת והערכה ..  14-15
נספח ב': סיבת אי בחירת 4 המאמרים -.  16-17
ביביולגרפיה ..     18  מבוא
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על ילדים בעלי לקויות למידה. לקויי למידה הינם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, בתחומים ספציפיים. הקשיים הינם בלתי צפויים ביחס לגילו, השכלתו וביצועו של הפרט בתחומי חיים אחרים.
האפיון של לקויות למידה הוא בכך שהקשיים מתמקדים דווקא במיומנויות בסיסיות אשר נרכשות בדרך כלל באופן אוטומטי.
ילדים רבים המנסים לרכוש מיומנויות בסיסיות של קריאה, כתיבה וחשבון לא מצליחים בכך,  הם  סובלים מלקות למידה והופכים למבוגרים לקויי למידה. בארה"ב , הסובלים מלקויות למידה הם הקבוצה הגדולה ביותר מבין הסובלים מלקויות, ויחד עם זאת, המצב בתחום המודעות, המחקר והחקיקה, ושירותי העזרה לאנשים בעלי לקות למידה, קשה ביותר. למרות הקשיים עימם מתמודדים אנשים בעלי לקות למידה , אנו רואים כי יש ביניהם, אשר מצליחים בחייהם הבוגרים.
שאלת המחקר בעבודתי, אנסה לבחון מהם הגורמים הפנימיים והחיצוניים היכולים לסייע לבוגר לקוי למידה להתמודד עם לקותו, הן בתחום האקדמי והן בתחום התעסוקתי.