תרגיל בשיווק-ניתוח סביבה במבה נוגט /אוסם

תקציר העבודה

תקציר העבודה: תוכן העניינים
נושא עמוד ניתוח הסביבה העסקית 2 תיאור החברה 3 אסטרטגיה שיווקית 4
מודל SWOT 5
יחסים פיננסיים 7
מקורות מידע
8 תיאור החברה:
אסם השקעות בע"מ הוקמה ב-1964 ומשתייכת לקבוצת אסם, שנוסדה בשנת 1942. חברת האם מאגדת בתוכה את קבוצת חברות אסם, ומתמקדת בייצור ושיווק מזון בלבד ונמנית עם יצרני ומשוקי המזון הגדולים בישראל. פעילות הקבוצה מתמקדת במס' קטגוריות:
1). מוצרים יבשים – אסם תעשיות מזון, מגדנות הבית, בית השיטה עסיס ונסטלה פורינה ישראל.
2 ). מוצרים קפואים – טבעול, עוף טוב.
3). מוצרים מצוננים – סלטי צבר, אוסטיב, פרוסטיב והוד לבן.
4). גלידות – נגה.
5).  פעילות בינ"ל – אסם  USA  ואסם  UK. החברה מייצרת למעלה מ-1000 מוצרים שונים ובכלל זה: חטיפים, מרקים, מוצרי מאפה, פסטה, רטבים, עוגות מוכנות, שוקולד, דגני בוקר, מיצים ותרכיזים, אבקות מתוקות, קפה, שימורים, מוצרי בשר ותחליפי בשר קפואים, סלטים, מזון לחיות מחמד ועוד.
לאחרונה הרחיבה את פעילותה בתחום המזון המצונן באמצעות רכישת 51% מחברת סלטי צבר, וכן הפכה לבעלת השליטה המלאה במפעלי בית השיטה בחודש האחרון. במהלך שנת 1996 נכנסה הקבוצה לתחום הגלידות באמצעות רכישת טנא נגה וסנוקרסט, וכן הרחיבה את פעילותה בתחום המוצרים הקפואים ומחזיקה כעת ב-51% מחברת טבעול.
-.