פרוייקט גמר בשיווק - השפעת מערכת שירות מקוון על תמהיל השירות וכוונות הרכישה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

השפעת מערכת שירות מקוון על תמהיל השירות וכוונות הרכישה מעבר חברה לשרות מקוון יוני 2009
תקציר מנהלים עבודת המחקר זו בחנה מהי השפעת מערכת שירות מקוון על תמהיל השירות וכוונות הרכישה ברשתות שיווק.
בכדי לבחון את הסוגיה, נבדקו שאלות המחקר בקרב 100 נחקרים , מרביתם גברים בני 
5 -30, כמעט למחצית המדגם השכלה אקדמאית וכן מרבית מהנחקרים דיווחו על רמת הכנסה של עד 5000 ₪.
בדיקת מאפייני הצריכה המקוונת מעלה כי כמות שעות הגלישה היומית באינטרנט היא 1.71 שעות בממוצע, שופרסל נמצאה כרשת המוכרת ביותר, 19% ציינו כי התנסו בעבר בקניית מוצרים באופן מקוון, כ- 74% מהם עשו זאת ברשת השופרסל ישיר, כ- 16% בבלו סנטר ו- 10% בשירות של AM:PM.
כלי המחקר בו נעשה שימוש היה שאלון אשר כלל
5 שאלות בנוגע לשירות ורכישה מקוונת וכן מספר שאלות רקע.
במסגרת המחקר נבדקו שלוש השערות מחקר:
השערה ראשונה: יימצא קשר חיובי בין תפיסת היעילות של הרכישה המקוונת לבין תפיסת יעילות השירות ברכישת מוצרי סופר – ההשערה אוששה.
השערה שנייה: יימצא קשר חיובי בין תפיסת היעילות של הרכישה המקוונת לבין העדפת רכישה מקוונת על פני הרכישה בסופר – ההשערה אוששה.
השערה שלישית: יימצא קשר חיובי בין תפיסת יעילות השירות ברכישת מוצרי סופר באופן מקוון לבין העדפת רכישה מקוונת על פני הרכישה בסופר– ההשערה אוששה.
ממצאי המחקר העלו כי קיים קשר חיובי בינוני ומובהק בין התפיסה בה שירות רכישת מוצרים באופן מקוון הינו יעיל לבין תפיסת יעילות שברכישת מוצרי סופר וכי קיים קשר חיובי חזק ומובהק בין התפיסה בה שירות רכישת מוצרים באופן מקוון הינו יעיל לבין העדפת רכישה מקוונת על פני רכישה בסופר ולבסוף קיים קשר חלש ומובהק בין התפיסה בה שירות רכישת מוצרי סופר באופן מקוון הינו יעיל לבין העדפת רכישה מקוונת על פני רכישה בסופר.
תוכן עניינים
# נושא עמוד תקציר מנהלים
2
1 מבוא
4

2 סקירה ספרותית
6
2 .1
המסחר האלקטרוני  סקירה ומאפיינים
6
2 .2
המסחר האלקטרוני  סקירה ומאפיינים
6
2 .3
השפעת הכנסת מערכת השירות המקוון על המשאב האנושי ועל המבנה הארגוני בארגון
8
2 .4
השפעת הכנסת מערכת השירות המקוון על תמהיל השירות של הארגון 9
2 .5
השפעת הכנסת מערכת השירות המקוון על איכותו הנתפסת של הארגון
1 1
2 .6
השפעת הכנסת מערכת השירות המקוון על כוונות הרכישה
1 2

3 ניתוח SWOT
1 4

4 ניתוח הסביבה עפ"י מודל  PEST
1 5
5
השיטה
1 6
5.1
שיטת המחקר
1 6
5.2
מטרת המחקר
1 6
5.3
שאלות והשערות
1 7
5.4
גודל המדגם
1 7
5.5
שיטת הדגימה
1 7
5.6
איסוף הנתונים
1 7
5.7
מגבלות השיטה
1 7
5.8
שיטת הניתוח
1 8

6 הצגת המחקר האמפירי
1 9
6 .1
אוכלוסיית המחקר
1 9
6 .2
סטטיסטיקה תיאורית למשתני המחקר
2 0
6 .3
ממצאים: בחינת השערות המחקר
2 1
7
דיון
2 3

8 סיכום ומסקנות
2 6
9
ביבליוגרפיה
2 7

1 0 נספחים
3 1
1 0.1
שאלון המחקר
3 1
1 0.2
פלטי SPSS
3 8
לוחות לוח מס’ 1 – מדדי פיזור ומרכז של משתני המחקר לוח מס’ 2 – מטריצת קורלציה בין משתני המחקר