סמינר עוסק בבניית קמפיין פרסומי ל"מלונות דן" - עבודה קיבלה

תקציר העבודה

הקדמה במסדרת עבודה זו בחרתי להתמקד בענף התיירות ובמלונאות בפרט, על ידי ניתוח המדיניות של רשת "מלונות דן". החלטתי לעסוק בנושא זה מכמה סיבות:
ראשית, רשת "מלונות דן" הינה רשת מלונות הישראלית הראשונה, וניתן לומר שהינה מייסדת את ענף המלונאות בישראל והינה מעין סמל ציונות וסמל של מדינת ישראל. שנית, יש חשיבות בלימוד עקרונות של פילוסופיה שיווקית ופרסומית של רשת "מלונות דן", כדי להבין את הצלחותיה בשוק המקומי ובינלאומי, ללמוד את פעולות שגרמו לבניית תדמית חזקה ויציבה של הרשת בישראל ובחו"ל. בעבודה זו אני אנסה לנתח את פעילותה של הרשת בשוק ישראלי, אבחון אפשרויות שיווקיות חדשות, אציג את טקטיקות שיווקיות, אדון בחשיבותם ואנסה לבנות ולפרט את שלבי קמפיין הפרסומי שיתמקד בקהל היעד חדש ואטרקטיבי עבור רשת "מלונות דן".
עבודה זו לא תעסוק בכל מלונות הרשת, אלא תתמקד במלון "דן תל אביב" – מלון שהינו מלון הראשון של הרשת. אקטואליות של נושא הנבחר הינו בכך, כי בתנאי השוק הכלכלי המודרני, בתקופה של תחרות הקשה בענף המלונאות, הפעילות החשובה הינה חקירה ולימוד השוק וביצוע מחקרים שיווקים ופרסומיים. תחילתה של רשת "מלונות דן" היתה בראשית 1947 עם רכישתם של מייסדי הרשת, האחים יקותיאל ושמואל פדרמן, את הפנסיון "קטה דן" בן 21 החדרים על חוף ימה של תל אביב.  עם פתיחתו המחודשת של "קטה דן", הפך המלון מקום מפגש קבוע של הנהגת המדינה שבדרך. את המלון ניהל סמו ורות פדרמן. בשנת
1 948 הוחלט על הרחבת "קטה דן" למלון מפואר בן 120 חדרים. ב-1951 החלה בנייתו של המלון החדש על-פי תכנונו של הארכיטקט היינץ פיינכל ובשנת 1953 נפתח מלון "דן תל אביב" בסמוך ל"קטה דן" הישן. בתחילת נובמבר 1953, תוכנן נשף הפתיחה של מלון הפאר הישראלי הראשון,שהוקם על אף כל המכשולים ולמרות חוסר הפרגון מצד משרדי הממשלה ומצד התקשורת. שותפים האמריקניים של אחים פדרמן, הצליחו לשכנע קבוצת של מאה מראשי המגבית היהודית המאוחדת בארה"ב לבוא לישראל לקראת פתיחתו של "מלון הלוקסוס העברי הראשון לאחר אלפיים שנות הגלות". זה היה אקט שיווקי מדרגה ראשונה שהבטיח כבר בפתיחה תפוסה מלאה. מאה ראשי המגבית שהתאכסנו במלון הפכו לאורחים קבועים וגם למקדמי מכירות מצוינים בעתיד. "דן" הפך בטבעיות למלון של תיירות