שיווק בינלאומי- חדירת איקאה לשוק האמריקאי

תקציר העבודה

התוצאות של חדירת איקאה לארה"ב מדברות בעד עצמן. עד שנת 2013 מצפה החברה לפתוח 50 חנויות בכל רחבי ארה"ב. זאת ועוד, עד לרגע כתיבת המאמר, ניצבת איקאה במקום ה- 14 בקרב קמעונאי הרהיטים בארה"ב, תוך שהיא משיגה את כל השוק בקצב גדילתה. מבחן התוצאה מדבר בעד עצמו באירוע זה. הרשת הצליחה לחדור לשוק זר, תוך ביצוע תהליך ארוך של הסתגלות, פיתוח ושינוי מוצרים והצליחה להביא להכנסות של קרוב ל- 12 מיליארד דולר בשנה. אופן הפניה הנבחר אפשר לאיקאה להמשיך ולעמוד בסטנדרטים המחמירים שהחברה הציבה לעצמה והוא אחד התוצאות המרכזיות לשגשוגה היוצא דופן של החברה. כמוכן, אופן הפנייה אפשר לחברת האם להנות מן הרווחים העצומים ששוק אדיר כגון ארה"ב מסוגל להניב, מצב שלאו דווקא היה מתרחש לו אופן פנייה שונה היה נבחר.
ללא מקורות