מוסיקה כתקשורת פוליטית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

בית הספר לתקשורת מוסיקה כתקשורת פוליטית עבודת גמר:
"הבלוז" תוכן העניינים
פתיחה. 3
מבוא. 4
ניתוח השוואתי 5-6
הבלוז כשירת העבדים.. 7-8
הגיטרה החשמלית וכניסתה לתרבותינו 9-10 בלוז תוצרת הארץ 11-12
מסקנות וסיכום.. 13-14
ביביליוגרפיה. 15
נספחים 16-18
פתיחה "המוזיקה היא התגלות נעלה יותר מאשר כל החוכמה והפילוסופיה." ~ לודוויג ואן בטהובן "הפוליטיקה היא עניין רציני מדי בשביל להשאירו בידי פוליטיקאים." ~ שארל דה גול בכדי שנוכל להבין מה משמעות המונח או המושג מוזיקה כתקשורת פוליטית נצטרך להפריד לשני גופים את המילים ולאחר נרקום אותם יחדיו שוב.
מוזיקה (מהמילה היוונית Μουσαι=מוזה): אמנות סידור הצליל והשקט במרחב הזמן והמיקום מהמאזין. המוזיקה היא דרך הבעה, ואינה יכולה להיכלל בהגדרות ערכיות, שהרי רשימת הצלילים המוגדרים כמוזיקה משתנה בהתאם לתקופה, כפי שראינו בכל מהלך התפתחות האדם ואפילו עד להתקדמות המוזיקה בכלל. המוזיקה מתאימה עצמה לאופי או לתרבות בה היא נוכחת. למרות זאת, מקובל לסווגה ולקטלגה בסיווגים שונים, ואף לקבוע לה מתכונות שיש בהן מוטיבים ועקרונות אחידים.
פוליטיקה: במובנה הרחב הינו מושג הקשור לעיצוב החברה בהתייחסות לכוחות הפועלים בה. בהגדרה זו, לכל פעילות אנושית קשר הדוק לפוליטיקה, שכן כל הפעולות המתבצעות על ידי האדם קשורות בכוחות חברתיים.
הפוליטיקה הידועה ביותר היא הפוליטיקה העוסקת בעיצוב מוסדות הממשל וחוקיהם. בחלק זה של הפוליטיקה מעורבים כל הגורמים בעלי הכוח הרשמי בחברה (אצולה, מפלגות.
וכדומה), מתחומים שונים, ובראשם המדינאים.
לחלק הממשלתי של הפוליטיקה מצטרפים כוחות מתחומים אחרים: כלכלה, חינוך, דת וכו'.
כוחות אלו מעצבים את תרבותה של החברה ואת מבניה, ועל כן גם לגביהם מתקיימת פוליטיקה, העוסקת בשימושם ובחלוקתם של כוחות אלו.
לאחר שביצענו סריקה מאוד מתומצתת מהו כל חלק בנפרד, ניתן להבין ששילוב שני התרכובות הללו יכולים להוות גורם מפוצץ בחיי האדם, אולי נוסחא מנצחת?