איך משכניעים ומשנים לאנשים את דעתם לתרימת איברים בעזרת האמפתיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר בבחינה מחודשת למודל ELM של Petty & Cacioppo בהקשר תרומת איברים נחקרה השפעת השכנוע במסלול המרכזי ושינוי בעמדות לטווח ארוך ע"י אמפתיה במחקרם של Skumanich & Kintsfather, (1996) . אשר שיחזרנו את מחקרם תוך שינוי אופן מדידת המשתנה התלוי, במטרה לבדוק מחדש האם מידת האמפתיה משפיעה על מידת קבלת מסר השכנוע ועל מידת שינוי העמדות (דרך ערוץ המרכזי) בנושא תרומת איברים, משום שהשערה זו לא אוששה במחקרם של  Skumanich & Kintsfather, (1996. המחקר כלל 106 משתתפים, כל משתתף קיבל אחד משני הסיפורים, סיפור אחד שכלל עובדות בנושא תרומת איברים או סיפור זהה בתוספת קטע מרגש. המשתתפים התבקשו לדרג מוכנותם לחתום על כרטיס תורם איברים, ואת מוכנותם לשכנע אחרים לחתום על כרטיס תורם איברים בעתיד. סולם התשובות נע בין 1 ( בהחלט לא) לבין 7 ( בהחלט כן). כמשוער נמצא כי סוג הסיפור השפיע על מידת המוכנות לחתום על כרטיס תורם איברים, ועל המוכנות העתידית לשכנע אחרים לחתום על כרטיס תורם איברים. כך שכאשר הסיפור יהיה מרגש הוא יביא ליותר מוכנות לחתום על כרטיס תורם איברים, וליותר מוכנות עתידית לשכנע אחרים לחתום על כרטיס תורם איברים מאשר כאשר הסיפור יהיה לא מרגש. כלומר מידת האמפתיה הגבירה את מידת קבלת מסר השכנוע ועל מידת שינוי העמדות בנושא תרומת איברים . הממצאים תמכו בהשערת המחקר, כך שאמפתיה תשפיע דרך הערוץ המרכזי ותביא לשינוי עמדות לטווח ארוך.