בחינת שביעות רצון של המבוטחים בקופת חולים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

1 .      מבוא

1 .1.  הקדמה שביעות רצון של מטופלים משירותי הבריאות היא תחום שבדיקתו החלה לצבור תאוצה בשנות השישים ביחד עם עליית המודעות למטופל כצרכן של שירותי הבריאות, ובעקבות חוק ביטוח בריאות ממלכתי (1995) חל שינוי במעמדו של המטופל בארץ.
המערכת הרפואית שמראשית המאה ועד אמצעיתה אשר נטתה להדגיש את ההיבט הפיסיולוגי, המחלה או תהליך המחלה, עוברת שינויים רבים. לצד התפיסה שראתה במטופלים אובייקטים עם מחלה צמחה ועלתה תפיסה שלפיה המטופלים הינם פרטים בעלי רגשות, תקוות, רצונות ורעיונות.
גישה זו מתרכזת במטופל כאדם ולא במחלה או בטיפול.
תהליך השינוי המתמשך, מעוגן כיום בישראל ב"חוק זכויות החולה", קובע שזכאי אדם לקבל טיפול רפואי נאות הן מבחינת הרמה המקצועית והאיכות הרפואית והן מבחינת יחסי אנוש. הבנת הפרט על רצונותיו, רגשותיו ורעיונותיו זוכה ליותר תשומת לב ותוך כך עלתה המודעות לשביעות הרצון בקרב החולים.
בדיקת שביעות רצונם של החולים היא אחת הדרכים החשובות להערכת איכות השרות והיא כיום
2 .      מבוא

2 .1.  הקדמה שביעות רצון של מטופלים משירותי הבריאות היא תחום שבדיקתו החלה לצבור תאוצה בשנות השישים ביחד עם עליית המודעות למטופל כצרכן של שירותי הבריאות, ובעקבות חוק ביטוח בריאות ממלכתי (1995) חל שינוי במעמדו של המטופל בארץ.
המערכת הרפואית שמראשית המאה ועד אמצעיתה אשר נטתה להדגיש את ההיבט הפיסיולוגי, המחלה או תהליך המחלה, עוברת שינויים רבים. לצד התפיסה שראתה במטופלים אובייקטים עם מחלה צמחה ועלתה תפיסה שלפיה המטופלים הינם פרטים בעלי רגשות, תקוות, רצונות ורעיונות.
גישה זו מתרכזת במטופל כאדם ולא במחלה או בטיפול. תהליך השינוי המתמשך, מעוגן כיום בישראל ב"חוק זכויות החולה", קובע שזכאי אדם לקבל טיפול רפואי נאות הן מבחינת הרמה המקצועית והאיכות הרפואית והן מבחינת יחסי אנוש. הבנת הפרט על רצונותיו, רגשותיו ורעיונותיו זוכה ליותר תשומת לב ותוך כך עלתה המודעות לשביעות הרצון בקרב החולים.
בדיקת שביעות רצונם של החולים היא אחת הדרכים החשובות להערכת איכות השרות והיא כיום שיטה נפוצה ומקובלת.