תאור מערכות מידע בבית חולים

תקציר העבודה

תאור מערכות מידע בבית חולים ניתוח אסטרטגי של הארגון עבודה זו עוסקת במערכות יישומיות הפועלות בבית חולים רמב"ם במחלקת מיון, אשר שנקרא גם מלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה), המיון פתוח 24 שעות ומקבל מספר רב של חולים כ-300 בממוצע ליום,  במיון ישנם 79 עובדים שכוללים: אחיות, רופאים, מזכירות וכוח עזר ו-33 מיטות חולים.
פונים לחדר מיון מציגים בעיות בריאות ברמת דחיפות משתנה, הם מקיפים את כל קשת הגילאים וכל שכבות האוכלוסייה. הפונה לחדר מיון מציג בעיות בריאות הנתפסות בעיניו כאקוטיות ובדחיפות עליונה.
בעקבות כך שלמיון יכולים להגיע בכל רגע, הצוות ערוך בכל ימות השנה ובכל שעות היממה לאירועי חרום. הטיפול הניתן לחולים הוא מהיר ובעקבות כך נדרשת מערכת מהירה שתאפשר הקלדת נתונים אודות החולה בזמן אמת.
התוכנות העיקריות שפועלות במיון הם "נמר" שרובו לשימוש בקבלה של המיון ו"פרומטאוס" שעיקרו לשימוש בתוך המיון והשימושים בו הם רבים ומגוונים. אנו בעבודה זו נתמקד בתוכנת "פרומטאוס".

2 .1    מטרות הארגון ויעדיו:
א.         השגת רמת הטיפול הטובה ביותר.
ב.         ראיית הפונה ומשפחתו במרכז, ועבודה המושתת על ערכי ההומניזם והאתיקה.
ג.          מתן מענה לבעיות וצרכים משתנים של הפונה ומשפחתו, על פי שיקול דעת מקצועי וסדרי עדיפויות, תוך ראייה כוללנית.
ד.         שאיפה מתמדת למצוינות, קידום ואיכות תוך התחשבות במרכיבים כלכליים, בקרה מתמדת וניהול סיכונים.

2 .2  ניתוח אסטרטגי של הארגון באמצעות המודל של SWOT: עוצמות:
צוות מיומן, הרבה אחיות מלומדות עם תואר ראשון.
כוננים אם יש הרבה מקרים דחופים.
רופאים כוננים 24 שעות.
הרבה ידע וניסיון, מכוון שיש הרבה מקרים שאפשר ללמוד מהם.
מרכז הטראומה הכי גדול בצפון.
יש הרבה מחלקות מורכבות וגדולות.
פתוח 24 שעות ביממה, שבהם יש אבחון וטיפול מהיר בפניות.
כל תושב או תייר מקבל טיפול במיון.
רוב הטיפולים מסתיימים במיון רמב"ם.
העבודה ללא מקורות