פדופיליה הגישה הקוגנטיבית והתרפיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

אלפים רבים של ילדים בישראל  נופלים מדי שנה קרבן לעבירות מין. מכיוון שלא כל המקרים מדווחים המספרים המדויקים אינם ידועים. אך לא המספרים היבשים הם העיקר אלא מה שמעבר להם. מדובר בילדים הנפגעים בגופם ובנפשם, רבים מהם אף בוחרים לשתוק ולא לספר את אשר עבר עליהם, מתוך תחושות של פחד או בושה, ובוחרים לשמור לעצמם את הסוד, אשר נותר כמעין משא כבד מנשוא המעיב על חייהם במשך שנים רבות.
          פגיעות מיניות בילדים קיימות מאז ומעולם, אך רק בשנים האחרונות החלה להתפתח בישראל מודעות לקיומה של התופעה. על אף התגברות המודעות עדיין קיימת תופעה של התכחשות לחומרת התופעה, היקפה ושכיחותה בכל רובדי האוכלוסייה, של הסכמה שבשתיקה, השתקה, חוסר נוחות והסתייגות מדיון בנושא.
          מטרת העבודה היא להגביר את המודעות בקרב הקורא לגבי התופעה, וכן להעמיק את ההבנה שמדובר בתופעה אשר מהווה בעיה חברתית ולאו דווקא במקרים פרטיים שאינם נוגעים לנו ו/או לא אפשריים בתרבותנו. על ידי הגברת המודעות וההכרה בבעיה תתכן התערבות הקורא בדרכים שונות, כגון: דיווח לרשויות המטפלות באם נתקל בתופעה מעין זו.
          בתחילת העבודה תוגדר ההפרעה הנפשית, יובאו קריטריונים והדינאמיקה של הפדופיליה, בהמשך תובא הגישה הקוגניטיבית כתיאוריה שמסבירה את התפתחות ההפרעה הנפשית, ולבסוף תובא גישת התרפיה הקבוצתית על שלביה כגישה טיפולית מועדפת לטיפול בהפרעה.
מפאת היקפה המצומצם של העבודה לא ציינו בעבודה את כל התיאוריות המציעות הסברים אפשריים והגישות הטיפוליות שננקטות בתחום.
תוכן עניינים
                                                                                                                 עמוד מבוא
2
פרק 1: פדופיליה –  הגדרות להפרעה, דינאמיקה וקריטריונים
3 -4
פרק 2: הגישה הקוגניטיבית כמסבירה את ההפרעה 5-6
פרק 3: תרפיה קבוצתית – הגישה הטיפולית המועדפת לטיפול בתופעה 7-10 סיכום
1 1
רשימת מקורות
1 2