קורס ביסודות המימון

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007

תקציר העבודה

שם הקורס : יסודות המימון סוג הקורס : קורס חובה , תואר בוגר מטרת הקורס:
הקורס מהווה את החלק הראשון של המבוא לנושאים הבסיסיים בתחום המימון של החברה העסקית . הקורס על שני חלקיו , יעסוק בשלושת ההחלטות המרכזיות בתחום מימון חברות : החלטת השקעה , החלטת המימון ,דהיינו, הרכב ההון של החברה והחלטת הדיבידנד.הקורס יסודות המימון יוקדש ל"החלטת ההשקעה ".
שלושה נושאים מרכזיים יילמדו בחלק זה של הקורס :תקצוב הון, נקודת איזון תפעולית , וניהול ההון החוזר של החברה . ספרי הלימוד :
הרצאות הקורס לא יינתנו בצמוד לחומר בספר הלימוד . עם זאת מומלצים שני ספרים המכסים את הנושאים המרכזיים :             האוניברסיטה הפתוחה  "תורת המימון – ניהול פיננסי של גופים עסקיים " , חלקים א,ב,ג,ד.
                        ,    Brigham ,Gapenski and Ehrhardt  , Finamcial Management , (9th edition ) Dryden Press ,1999              נושאים:
מטרת החברה העסקית ותפקיד ההנהלה הפיננסית .
צורות חלופיות של התארגנויות עסקיות ( חברת יחיד, שותפויות,חברה בע"מ , מלכ"ר ) ערך הזמן של הכסף (  ערך עתידי , ערך נוכחי , ריבית דריבית , לוחות סילוקין ).
רבית אינפלציה ושער חליפין .
קרטריונים בבחירת פרויקטים להשקעה ( ערך נוכחי נקי ,שיעור תשואה פנימי , מדד הרווחיות , תקופת ההחזרה    , שיעור תשואה חשבונאי )                        בניית התזרים הכספי ( משמעות בסיס המזומנים , בניית תזרים הפרשי לפרויקט השקעה , הטיפול בהון חוזר , הטיפול בתזרים פיננסי לעומת התזרים התפעולי , הטיפול במס ) . קבלת החלטות השקעה בתנאי קיצוב הון.                      נושאים מיוחדים ( תנאי אינפלציה , השקעות מחזוריות , תלות בין השקעות , פרויקט החלפת מכונה ) . הטיפול בסיכון ( פרמיית הסיכון הכלולה בעלות ההון , שווה ערך וודאי של התזרים הכספי ,ניתץוח רגישות , ניתוח תרחיש,סימולציה,עצי החלטה ) נקודת איזון תפעולית ( נקודת איזון חשבונאית , נקודת איזון של הערך הנוכחי הנקי של פרויקט השקעה ). הון חוזר :
ניהול מזומנים .
הון חוזר :
ניהול אשראי לקוחות  .
הון חוזר :
ניהול ממלאי .
סיכום,חזרה,הכנה למבחן.