עבודת גמר בניתוח דוחות כספיים:"ניתוח והערכת שווי חברת ישרוטל בע"מ"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

   סקירת העבודה העבודה סוקרת את ענף המלונות בכלל ואת חברת ישרוטל בפרט. הסקירה כוללת ניתוח מגמות בענף המלונאות ,בנוסף לכך הסקירה מתייחסת לענף התיירות, אשר מהווה השפעה אדירה על ענף מולונות. סיכונים בענף, ומאפיינים בולטים.
הסקירה מבוססת על דו"ח הדירקטוריון, מאמרים כלכליים על הענף, ואתרי אינטרנט.
 בחרנו את חברת דן כבסיס להשוואה שכן חברת מלונות דן מקבילה בגודלה ובאופייה לחברת ישרוטל, על אף שינויים אסטרטגיים בין החברות בקהל היעד שאליו מופנים עיקר המאמצים. חשוב לציין  שחברת דן היא המתחרה העיקרית של ישרוטל.
בעבודה זו סקרנו את ההיבט הפיננסי תוך שימוש בכלים פיננסיים, כגון: יחסים פיננסיים, ניתוח תזרים המזומנים ועוד. ניתוחים אנכיים ואופקיים לאורך השנים.
בסיכום העבודה ערכנו לחברת ישרוטל הערכת שווי  בשיטת ה- DCF.

1 .2
ממצאים עיקריים לאורך שלושת השנים האחרונות חל שיפור משמעותי בענף המלונאות וכראיה לכך חברת ישרוטל הציגה רווח נקי חיובי לאחר שנים של הפסדים מתמשכים.לאחר המצב הבטחוני הקשה משנת ה-2000 ששרר במדינת ישראלחברת ישרוטל החלה להתאושש. לאור שיפור המצב הביטחוני והשינויים הפוליטיים שחלו בארץ החלה זרימת תיירים לארץ. במקביל חל שיפור משמעותי במצב הכלכלי במדינה ניתן לצפות כי מגמה זו תימשך גם בעתיד הנראה לעין במידה וימשכו הרפורמות שהוחל בהם ולא יקרה מצב קיצוני כזה או אחר.
חברת ישרוטל המשיכה להשקיע ברכוש קבוע גם בשנים הקשות ואף רכשה את  מלון לגונה. העבודה מספקת מידע על יחסים פיננסים אשר מעיד על  שיפור מהותי שחל בענף מלונאות בשנים האחרונות.בנוסף לכך מבדיקה זו ניתן להבחין כי הגידול  שחל במכירות  והצמצום בהפסדים משנים קודמות ומעבר לרווח בשנים 2005-2006 .
                                  תוכן עניינים
מבוא –3
סקירת ענף המלונאות …5
סקירת חברת ישרוטל בע"מ –10 ניתוח  S.W.O.T -..15
ניתוח מגמות 18
ניתוח יחסים פיננסיים ..26
ניתוח הדוח על תזרימי מזומנים -32
סיכום ממצאים לפני הערכת שווי .34
הערכת  השווי –36
סיכום ומסקנות –42
ביבליוגרפיה –…43
נספח -…44